Show simple item record

dc.contributor.advisorŞenol, Yeşim
dc.contributor.authorGüllüdere, Hilal Hatice
dc.date.accessioned2020-12-02T12:07:02Z
dc.date.available2020-12-02T12:07:02Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31077
dc.description.abstractAmaç: Mezuniyet öncesi tıp eğitiminde profesyonalizm ve iletişim becerilerinin 360 derece değerlendirme yöntemiyle belirlenmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Araştırmada 360 derece değerlendirme yöntemi kullanılmıştır. Acil Servis'te staj yapan intern doktorlar için 360 derece değerlendirme yöntemi kullanılarak birlikte çalıştığı ekip üyelerinden, akranlarından ve hastalardan intern doktoru değerlendirmesi istenmiştir. Her bir intern doktor için toplamda 27 adet anket formu doldurulmuştur. Anketler kapalı zarflar içinde verilmiş ve geri alınmıştır.Bulgular: Araştırmada elde edilen veriler analiz edildiğinde intern doktorların profesyonalizm ve iletişim becerilerine verilen puan ortalaması; öğretim üyesi= 4,29, uzmanlık öğrencisi doktor için=4,63, hemşireler için=4,05, sekreterler için=3,81, paramedikler için=4,19, hastalar için=4,38, akran intern doktorlar için ise=4,57 olarak bulunmuştur (en düşük=1, en yüksek=5). İntern doktorların en yüksek puan aldığı gruplar uzmanlık öğrencisi doktor ve akran intern doktorlardır. İntern doktorların en düşük puan aldığı gruplar ise sekreterler, hemşireler ve paramediklerdir. `Uzmanlık öğrencisi doktor` ile `hemşire`lerin intern doktorlara verdikleri puanlar arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki (r=0,515; p=0,003<0,05), `Uzmanlık öğrencisi doktor` ve `akran`ların intern doktorlara verdikleri puanlar arasında pozitif yönlü güçlü bir ilişki bulunmuştur (r=0,620; p=0,000<0,05).`Hemşire` ve `sekreter`lerin intern doktorlara verdikleri puanlar arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki (r=0,595; p=0,000<0,05), `Hemşire` ve `paramedik`lerin intern doktorlara verdikleri puanlar arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur (r=0,431; p=0,016<0,05).Sonuç: Araştırmada elde edilen sonuçlara göre intern doktorların memnun edici derecede profesyonel davranışlar sergilediği ve hem sağlık bakım ekibi üyeleri hem de hastalarla iletişimlerinin iyi olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: profesyonalizm, iletişim becerisi, 360 derece değerlendirme, intern doktor
dc.description.abstractObjective: It is aimed to determine the professionalism and communication skills in medical education by 360-degree evaluation method.Method: 360-degree evaluation method was used in the study. For the intern doctors who were practicing internship in Department of Emergency Medicine, 360-degree evaluation method was used to evaluate intern doctor from team member, peers and patients. 27 questionnaires were filled for each intern doctor. Questionnaires were given in closed envelopes and withdrawn.Results: When data obtained in the study was analyzed, the average score of intern doctors for professionalism and communication skills; for faculty members=4,29, for residents=4,63, for nurses=4,05, for secretaries=3,81, for paramedics=4,19, for patients=4,38 and peer intern doctors=4,57 it was found (Lowest=1, Highest=5). The groups with the highest scores of intern doctors were residents and peer intern doctors. The groups with the lowest scores are secretaries, nurses and paramedics.There was a positive moderate correlation between the scores of the `resident` and `nurses` given to intern doctors (r=0,515; p=0,003<0,05). Between `resident` and `peer intern doctors` a strong positive correlation the scores they gave to intern doctors were found (r=0,620; p=0,000<0,05).There was a positive moderate correlation between the scores given by the `nurses` and `secretaries` to intern doctors (r=0,595; p=0,000<0,05). A positive moderate correlation was found between the scores given by the `nurses` and `paramedics` to intern doctors (r=0,431; p=0,016<0,05).Conclusion: According to the results of the study, it was seen that intern doctors showed professional behaviors at a satisfactory level and that communication with both health care team members and patients was good.Key words: professionalism, communication skills, 360-degree evaluation, intern doctoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSağlık Eğitimitr_TR
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.titleMezuniyet öncesi tıp eğitiminde profesyonalizm ve iletişim becerilerinin 360 derece değerlendirme yöntemiyle belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of professionalism and communication skills by 360 degree evaluation method in pre-graduate medical education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTıp Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytm360 degree performance appraisal system
dc.subject.ytmEducation-medical
dc.subject.ytmProfessionalism
dc.subject.ytmInternship and residency
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmStudents-medical
dc.identifier.yokid10135235
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid455110
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess