Reklam: Göstergebilimsel çözümleme ve markalaşma
dc.contributor.advisor | Büyükaslan, Ali | |
dc.contributor.author | Tosyali, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-11T11:48:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-11T11:48:55Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/310759 | |
dc.description.abstract | Yüksek Lisans Tezi çalışması olarak ele aldığımız, Reklam: Göstergebilimsel Çözümleme ve Markalaşma adını taşıyan bu çalışmamız rastlantısal örneklerle seçtiğimiz 10 marka üzerinde göstergebilim açısından markalaşma sürecini incelemeyi hedeflemiştir. Çalışmamız Saussure ve Pierce'ın göstergebilimsel yaklaşımından hareketle, göstergebilimin temel dayanaklarını ele almış, göstergebilimin kuramsal temellerini açıklamıştır. İncelediğimiz markaların markalaşma sürecinde göstergebilimin inceleme alanını oluşturan zıtlıklar, kültürel farklılıklar, Roland Barthes'ın çalışmalarında değindiği yan anlam, düz anlam ve benzeri konular markalar üzerinde incelenmeye çalışılmıştır.İncelediğimiz markaların gerek logolarının gerek sloganlarının gerekse reklam filmlerinden hareketle bu markaların anlamı nasıl oluşturdukları ve bunu hangi şekilde ilettikleri üzerinde durulmuştur.Çalışmamızın sonucunda, incelediğimiz markaların göstergebilimin alanına giren renk, kültür, simge, işaret, slogan ve benzeri konuları markalaşma sürecinde önemle ele aldıkları ve bunu ürünlerinin reklamlarında titizlikle uyguladıkları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Göstergebilim, gösterge, gösteren, düzanlam, yananlam | |
dc.description.abstract | This study of Masters' thesis named Advertisement: semiological analysis and branding aims at analyzing the branding process through ten brands that are chosen randomly. Based on the semiological approaches of Saussure and Pierce, this study discusses the basic references and explains the theoratical bases of semiotics. The contradictions, cultural differences which constitues the research areas of semantics as well as the connotations and the denotations in Roland Barthes' works are tried to be analyzed through these brands.The ways how these brands create meaning and use it are analyzed by examining logos, slogans and advertisements of them. Finally, it is observed that the semiological concepts such as color, culture, symbol, mark, slogan etc. are given importance in the branding processes of these brands and used in the advertisements of them meticulously.Keywords: Semiology, signs, signifier, denotation, connotation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Reklamcılık | tr_TR |
dc.subject | Advertising | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Reklam: Göstergebilimsel çözümleme ve markalaşma | |
dc.title.alternative | Advertisement: Semiological analysis and branding | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Halkla İlişkiler Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Semiotics | |
dc.subject.ytm | Brand | |
dc.subject.ytm | Marking | |
dc.subject.ytm | Advertisements | |
dc.subject.ytm | Advertising | |
dc.identifier.yokid | 10046226 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370577 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Reklamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı |