Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzevren, Kadriye Mina
dc.contributor.authorKiliç, Halil Aslan
dc.date.accessioned2020-12-11T11:48:54Z
dc.date.available2020-12-11T11:48:54Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/310757
dc.description.abstractGünümüz bilginin hakim olduğu ekonomik düzende işletmelerin sürdürülebilir kazanç sağlamalarının anahtar kavramlarından biri yenilikçiliktir. İşletmeler ancak yenilikçilik yaparak rakiplerinden sıyrılabilmektedir. Çünkü ekonomi, büyük bir hızla değişmekte ve gelişmektedir. Bu değişime adapte olabilmek için işletmelerin sahip oldukları ve edinecekleri bilgileri etkin kullanıp yenilikçilik yapabilmeleri gerekmektedir. Bu amaçla çalışmada bilgi paylaşımının yenilikçilik üzerindeki etkisi ve önemi araştırılmıştır. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Bu bölümlerin ilki, yenilikçilik ve yenilikçilik ile ilgili temel kavramların bahsedildiği birinci bölümdür. Diğeri bilgi, bilgi paylaşımı ve bilgi ile ilgili temel kavramların bahsedildiği ikinci bölüm; sonuncusu ise çalışmanın araştırma kısmını oluşturan, bilişim sektöründe faaliyet gösteren 68 işletme üzerinde yapılan araştırmanın analiz ve bulguları ile değerlendirmenin yer aldığı üçüncü bölümdür. Araştırma sonuçlarına göre bilgi paylaşımının faktörlerinden biri olan örtük bilgi paylaşımının ürün yenilikçiliği, süreç yenilikçiliği ve pazarlama yenilikçiliği üzerinde etkisi tespit edilmiştir. Ayrıca bilgi paylaşımı ile yenilikçilik faktörleri arasında pozitif yönlü ilişkilerin bulunduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractInnovation is one of the key factors to gain sustainable profit for business in recent knowledge intensive economic system. Firms could differentiate themselves from the competitors with innovating. Since the economy is increasingly changing and developing. To be adapting this changing, firms must innovate with efficiently used the knowledge they have and they will have got. For this reason the effect of knowledge sharing to innovation studied in this research. This study has three parts. In the first part, subject of innovation and related basic concepts expressed. In the second part, knowledge, knowledge sharing and the basic concepts related with knowledge sharing are explained. In the last part, the research on 68 firms working in information and communication technology sector to test the effect of knowledge sharing on innovation explained. According to the test result, tacit knowledge, one of factors of knowledge sharing, has impact on product, process and marketing innovation. Also significant and positive relationship has been found between factors of knowledge sharing and innovation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde bilgi paylaşımının yenilikçilik üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of knowledge sharing to innovation in business
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmTacit knowledge
dc.subject.ytmInformation sharing
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmInnovative
dc.identifier.yokid10044896
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370550
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess