Tıp fakültesi klinik eğitiminde ters yüz sınıf modeli kullanılabilir mi?
dc.contributor.advisor | Şenol, Yeşim | |
dc.contributor.author | Kara, Cüneyt Orhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:06:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:06:46Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31050 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, mezuniyet öncesi klinik eğitimde ters yüz sınıf modeli uygulamasında öğrencilerin memnuniyet düzeyi ve klinik eğitim deneyimleri üzerinden klinik eğitimde ters yüz sınıf modelinin uygulanıp, uygulanamayacağının değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Bu araştırma, Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesinde, 2014-2015 eğitim öğretim döneminde, Kulak Burun Boğaz (KBB) Anabilim Dalındaki dönem 5 stajlarında gerçekleştirilmiştir. Bu programda uzun süren sınıf dersleri yerine, klinik staj eğitiminde öğrencilerin daha çok hasta ile karşılaşması, klinik öğrencilerinin kendilerini hekim gibi hissetmeleri ve rutin sağlık hizmeti içinde daha çok uygulama yaparak öğrenmeleri amaçlanmıştır. Araştırma evrenini dönem 5'de staj yapan toplam 127 öğrenci oluşturdu. Öğrencilerin memnuniyet ve klinik staj sürecindeki deneyimlerini değerlendirmek üzere veri toplama aracı olarak bir anket uygulandı. Ayrıca öğrencilerin staj sonunda yazılı verdikleri geri bildirimlerden de nitel değerlendirme yapıldı.Bu çalışmada anket ve nitel veriler üzerinden, öğrencilerin `Ters yüz sınıf modeli`nin uygulandığı klinik bir staj programındaki memnuniyeti ve deneyimleri değerlendirildi. Sonuçlara bakıldığında, öğrenciler `ters yüz sınıf` uygulamasından çok memnun kalmışlar ve diğer stajlarda da uygulanmasını önermişlerdir.Yaşadıkları stajı çok `verimli` bir süreç olarak tarif etmişlerdir. Bu uygulama ile sınıf içinde, öğretim üyesi rehberliğinde, bilişsel olarak Bloom taksonomisindeki uygula, analiz et, değerlendir gibi üst basamaklara ait etkinlikler yapma fırsatı yakalamışlardır. Uzun ders saatleri yerine, öğretim üyelerinin rehberliğinde, daha uzun saatler klinik eğitim almışlardır. Diğer klinik stajlara göre çok daha fazla hasta görmüşler ve uygulama yapma şansı elde etmişlerdir. Ayrıca uygulama sonucunda eğitim sürecinde usta çırak ilişkisine benzer şekilde eğitici-öğrenci iletişimi de artmıştır.Sonuç olarak amaca uygun bir planlama ile `ters yüz sınıf modeli` klinik eğitimde de başarıyla kullanılabilir. | |
dc.description.abstract | In this study, we aimed to investigate the satisfaction of the undergraduate students with flipped classroom model practice, and analyzed whether the flipped classroom model could be used in clinical education, based on the experience of clinical education. This study was performed in phase 5 clinical trainings in Otorhinolaryngology Department, in Pamukkale University Medical Faculty, in the academic year 2014-2015. In this program, we aimed students to contact with the patients more, feel themselves as physicians, and learn in the clinical routine health care by making more practice, instead of long classes in the classroom. The study population consisted of 127 students that had clinical training in phase 5. A survey was used to collect data in order to determine satisfaction and experiences of the students in the clinical training period. In addition, a qualitative analysis was performed by taking the written feedbacks of the students at the end of the training period into account. In this study, we analyzed satisfaction and experiences of the students about `flipped classroom model` in a clinical training program, using a survey and qualitative data. The results indicated that the students were very satisfied with `flipped classroom` practice, and recommended its use in clinical trainings of other departments. The students described the clinical training as a very `efficient` period. They could make upper level cognitive practices in Bloom taxonomy such as practice, analysis, and evaluation, under the guidance of the academicians. Instead of long hours in the classrooms, they had a longer clinical training period under the supervision of the academicians. They met more patients compared to clinical trainings in other departments, and could make more practice. On the other hand, they had a better student-trainer communication, similar to a master-apprentice relationship. In conclusion, `flipped classroom model` can be used successfully in clinical education with an expedient program. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kulak Burun ve Boğaz | tr_TR |
dc.subject | Otorhinolaryngology (Ear-Nose-Throat) | en_US |
dc.title | Tıp fakültesi klinik eğitiminde ters yüz sınıf modeli kullanılabilir mi? | |
dc.title.alternative | Can flipped classroom model be used in clinical education program of medical faculty | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tıp Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Blended learning | |
dc.subject.ytm | Education-medical | |
dc.subject.ytm | Medicine | |
dc.subject.ytm | Students-medical | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Blended learning | |
dc.identifier.yokid | 10101167 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 424655 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |