Show simple item record

dc.contributor.advisorDeniz, Levent
dc.contributor.authorTutgun Ünal, Aylin
dc.date.accessioned2020-12-11T11:44:25Z
dc.date.available2020-12-11T11:44:25Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/310285
dc.description.abstractGünümüzde facebook bağımlılığına yönelik pek çok ölçme aracı geliştirilirken bu araştırmada, sadece facebook özelinde kalmadan twitter, google+, instagram, foursquare, linkedin gibi diğer sosyal medya platformlarını da kapsayacak şekilde sosyal medya bağımlılığını ölçmeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirilmiş olup üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı araştırılmıştır. Araştırma genel tarama modeline göre yürütülmüş olup araştırmada geliştirilen 41 madde ve 4 faktörden (Meşguliyet, Duygu Durum Düzenleme, Tekrarlama ve Çatışma) oluşan sosyal medya bağımılılığı ölçeği ile 1034 üniversite öğrencisinin katılımıyla veriler toplanmıştır. Araştırmada kaydadeğer pek çok sonuca ulaşılmıştır. Cinsiyete göre yapılan karşılaştırmalarda, kadınların erkeklere göre sosyal medyada daha fazla meşgul olduğu ve sosyal medyadan daha çok duygusal destek aldığı, erkeklerin ise, sosyal medya ile çatışma halinde olduğu, diğer bir ifade ile olumsuz etkilendiği ortaya çıkmıştır. Yaş, günlük kullanım süresi, ne zamandır kullandığı, uygulama sayısı vs. göre pek çok farklılıklar tespit edilmiştir. Araştırmada sosyal medya kullanım amaçları ve bu amaçları ne sıklıkta gerçekleştirdikleri sorgulanmıştır. Sosyal medyanın hangi amaçla kullanıldığında bireye doyum sağladığının tespiti `kullanımlar ve doyumlar` teorisi eşliğinde açıklanabilmektedir. Bu araştırmada geliştirilen ölçme aracının alanyazındaki ölçme aracı eksikliğini gidereceği, elde edilen araştırma sonuçlarının `sosyal medya bağımlılığı` konusundaki alanyazına katkı sağlayacağı ve araştırmacılara yol göstereceği umulmaktadır.
dc.description.abstractWhile many measurement tools are being developed today related with Facebook addiction, in this research a valid and reliable measurement tool aiming at measuring social media addiction including other social media platforms such as twitter, google+, instagram, foursquare, linkedin without sticking to facebook particularly and accordingly the social media addiction of university students were researched. The research was conducted according to general descriptive model and the data was collected from 1034 participating university students by using social media addiction scale developed in the research and consisting of 41 items and 4 factors.In the research many significant results were obtained. In comparisons made according to gender it was observed that women are more occupied with social media compared to men and that they receive more emotional support from social media while it was understood that men are in conflict with social media in other words they are negatively affected. Many differences were determined according to age, daily usage period, total usage time since beginning, application quantity etc. In the research social media usage purposes and the frequency of realization of these purposes were questioned. The determination of the social media usage purpose which most satisfies the individual most can be explained together with `uses and gratification theory`.The measurement tool developed in this research is hoped to fulfill the measurement tool requirement in literature and that the obtained research results will contribute to literature related with social media addiction and lead the way for researchers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSosyal medya bağımlılığı: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeSocial media addiction: A Research on university students
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGazetecilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmMedia
dc.identifier.yokid10078020
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396821
dc.description.pages265
dc.publisher.disciplineBilişim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess