Show simple item record

dc.contributor.advisorBalabanlar, Ali
dc.contributor.authorErdem, Özcan
dc.date.accessioned2020-12-11T11:44:11Z
dc.date.available2020-12-11T11:44:11Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/310262
dc.description.abstract20. yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkan bilinçaltı reklamcılık günümüzde de popülerliğini koruyan bir konu olmuştur. Bilinçaltı reklamların ve subliminal mesajların insanlar üzerinde herhangi bir kanıtlanmış etkisi bulunmamaktadır. Buna rağmen bilinçaltı reklamcılık ciddi bir pazar ve endüstri olarak günümüzdeki önemli tüketim dinamiklerinden birini oluşturmaktadır. Televizyon ve sinemada her geçen gün daha yoğun bir şekilde yer alan gizli reklamlar izleyiciler için bilinçaltı reklamlardan daha etkili bir yöntem olarak öne çıkmaktadır. Küresel çaptaki bu reklam araçlarının kullanımları çeşitli örneklerle anlatılmaya çalışılmıştır. Subliminal mesajlarla oluşturulan bilinçaltı reklamların kanıtlanabilir hiçbir etkisi olmadığı ve bu yöntemin çeşitli mesajları yaymak için popülerleştiği görülmüştür. Reklamla program içeriğinin ayırt edilmesindeki zorluk gizli reklamın yapısındaki en ciddi sorun olarak ortaya çıkarılmıştır. Bu sorunun altında uyarı sisteminin gizli reklam süresince aktif olarak kullanılamaması yatmaktadır.
dc.description.abstractThe subliminal advertising which is emerging the second half twentieth century is also most popular today. There is no proven effect on the people of subliminal messages and subliminal advertising till today. Nevertheless subliminal advertising important market and industry today compose one of the dynamic. Nowadays hidden advertising is more intense located at television and cinema at the same time hidden advertising is more effective method than subliminal advertising. The usage of global these advertising vehicles has been explained with several examples. the subliminal advertising is no demonstrable effects has been shown to create the subliminal messages and this method populazitad for spreading various messages. The most serious problem in the structure of hidden advertising, difficulty in distinguishing hidden advertising and program content. The cause of this problem, actively warning system can not be used in during hidden advertising.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleTelevizyon ve sinemada gizli reklam ve subliminal mesaj
dc.title.alternativeHidden advertising and subliminal messages on television and cinema
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTelevision advertisements
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmTelevision advertisements
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmSecret message
dc.subject.ytmProduct placement
dc.subject.ytmSubconscious
dc.identifier.yokid10074297
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391590
dc.description.pages240
dc.publisher.disciplineRadyo Televizyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess