İmgeleme çalışmasının 12-14 yaş erkek futbolcularda futbol temel becerileri üzerine etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Aktop, Abdurrahman | |
dc.contributor.author | Akyüz, Onur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:06:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:06:23Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-01-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/31009 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmanın amacı, 12 haftalık imgeleme çalışmalarının 12-14 yaş aralığında müsabık çocuk futbolcularda futbol beceri gelişimi üzerine etkisinin incelenmesidir. Yöntem: Çalışma, Park Antalya Futbol Akademisi'nde bulunan, 12-14 yaş aralığındaki, lisanlı, aktif, müsabık 23 çocuk ile gerçekleştirilmiştir. Oyuncuların aileleri çalışma hakkında bilgilendirildi ve çalışmaya gönüllü olarak katılmayı düşünen sporcular arasından rastgele örnekleme yöntemine göre teknik antrenman ve imgeleme ile birlikte teknik antrenman grupları oluşturulmuştur. Çalışmaya, gönüllü olarak katılmayı kabul eden, çalışmaya dâhil olma ve çıkarma kriterlerine göre deney grubunda 13, kontrol grubunda 10 sporcu istatistiksel değerlendirmeye alınmıştır. Çalışmada yer alan sporculara çalışma öncesi ön test ve sonrası son test ölçümlerinde Çocuklar İçin Sporda Hayal Etme Ölçeği (ÇİSHE) şut duvarı testi, 30 metre HÜFA teknik testi ve Futbol Beceri testi uygulanmıştır. Katılımcılara 12 hafta boyunca aynı antrenörler tarafından futbol antrenman programı uygulanmış, deney grubunda yer alan sporcular ise futbol antrenman programına ek olarak imgeleme antrenmanı uygulamasına dahil olmuştur. Bulgular: Araştırmaya katılan deney ve kontrol grubundaki sporcuların başlangıç ölçümleri değerleri incelendiğinde, antropometrik ölçümler, futbol beceri testleri ve ÇİSHE ölçümlerinde gruplar arasında anlamlı fark olmadığı belirlenmiştir. İstatistiksel analiz sonuçlarına göre 12 haftalık imgelem çalışması sonucunda deney grubunda futbol beceri testleri ve ÇİSHE tüm alt boyutlarında anlamlı değişim bulunurken, kontrol grubunda değişimin anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. Sonuç: Sonuç olarak 12 hafta süre ile futbol antrenman programına ek olarak gerçekleştirilen imgeleme antrenman programının, futbol temel becerilerinden olan şut, top sürme ve kombine antrenman değişkenlerinde olumlu gelişimlere yol açtığı belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | Objective: The purpose of this study is examination the effect of 12 week imagery studies on football skill development in contestant children soccer players aged 12-14 years.Method: The study was conducted with 23 children aged 12-14, licensed, active, competent in the Park Antalya Football Academy. The players' families were informed about the study and technical training groups were formed with the technical training and imagination according to the random sampling method among the athletes who volunteered to participate in the study. Which agreed to voluntarily participate in the study, 13 athletes in the experimental group and 10 athletes in the control group were included in the statistical evaluation according to the inclusion and exclusion criteria. For the athletes participating in the study, pre-test and post-test measures were applied to Sport Imagery Questionnaire for Children, Shoot Wall Test, 30 Meter HUFA Technical Test and Soccer Skill Test. Soccer training program was applied by participating coaches during 12 weeks. The athletes in the experimental group were included in the practice of imaging training in addition to the soccer training program. Results: When the baseline values of the athletes in the experimental and control groups participating in the study were examined, it was determined that there was no significant difference between the groups in anthropometric measurements, soccer skill tests, and Sport Imagery Questionnaire for Children. According to statistical analysis results, 12 weeks of imagery study resulted in a significant change in football skills tests and all sub-dimensions of SIQ in the experimental group. In the control group, the change was not significant.Conclusion: As a result, it has been determined that the imaging training program, which is performed in addition to the soccer training program for 12 weeks, leads to positive developments in the basic skills of soccer, dribbling, shoot and combined training. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | İmgeleme çalışmasının 12-14 yaş erkek futbolcularda futbol temel becerileri üzerine etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The effect of 12 week imagery studies on football skill development in contestant children soccer players aged 12-14 years | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-18 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Imagery | |
dc.subject.ytm | Football | |
dc.subject.ytm | Football players | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Mind | |
dc.subject.ytm | Mental practice | |
dc.subject.ytm | Mental antrenman | |
dc.identifier.yokid | 10135765 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 455112 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |