Show simple item record

dc.contributor.advisorKarayel Bilbil, Emel
dc.contributor.authorBekman, Müge
dc.date.accessioned2020-12-11T11:40:26Z
dc.date.available2020-12-11T11:40:26Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/309875
dc.description.abstractİletişim kavramı sahip olunan bilginin ya da kültürün insan üzerindeki dağılımıyla ilgilenmektedir. Bunlardan başka enformasyon yaymak ve kaynak tarafından alıcıya ulaştırılan mesaj olarakda değerlendirilmektedir. İletişim denilen şeyin eylemden, etkileşimden ve tepkisellikten beslendiği de ifade edilebilmektedir. Yapılan tanımlamalardan hareketle marka iletişiminin; süreç, eylem, etkilemek, ilişkisellik, aktarım, bilgi, düşünce, simge gibi kavramlarla ele alınması kuramsal açıdan faydalı olmaktadır. Marka iletişimini, hem iç hemde dış gruplarla yapılacak olan iletişimde olumlu bir yön çizebilme adına, bir temele oturtmak ve bununla verimliliği ve iletişimi etkin hale getirebilecek bir yönetim aracı olarak tanımlamak mümkündür. Marka iletişimi, yönetimin her alanında kullanılacak bir süreç öğesidir. Marka iletişiminde asıl amaç, doğru hedefle kitleye doğru zamanda, doğru kanalla, doğru mesajları iletebilmektir. Buna bağlı olarak marka iletişimi amaçlarını üçe ayırabilmek mümkündür. Bunlar; erişim amacı, süreç amacı ve etki amacıdır. Sonuçta seçici bir iletişim yöntemi söz konusu olmaktadır. Bu iletişim şekli marka değerini arttırmakta ve pazar payını büyüten bir unsur olarak ortaya çıkmaktadır. Marka değeri ise hem pazar değeri hem de menkul kıymet değeri bazlı olarak değerlendirilmekte ve iletişimle orantılı olarak büyüme göstermektedir. Burada temel olarak iletişimin marka ile ilişkisi sorgulanmakta ve marka değerine katkıları, Türk Hava Yolları bazlı bir incelemeyle birlikte temel yaklaşımları incelenmektedir.Anahtar Kelimeler: Marka, Marka İletişimi, Marka Değeri, İletişim, Türk Hava Yolları
dc.description.abstractThe concept of communication, who owns information or culture are interested the distribution among people. Other than these, it is evaluated that, it is a message delivered to the recipient or disseminate information. Communication could be called and feed by action, interaction and responsiveness. By the definition of brand communication; process, action, influence, relatedness, transfer, information, ideas, concepts such as addressing icon is useful for a theoretical point of view. Brand communication, for both internal and external groups to be held in a positive direction to draw the name of the communication, and it sat on a base with productivity and communication can be defined as a management tool that can activate. Brand communication is a process item and could be used in all areas of management. The main purpose of brand communication; targeting the right audience at the right time and with the right channel to deliver the right messages. Accordingly, it is possible to distinguish brand communication objectives into three. These are; access purpose, process purpose and effect objectives. The result is a selective method of communication. This type of communicaton increases the brand value as an element of communication and raised its market share. The brand value shows growth in both market value based on the marketable securities are considered to be proportional to the value of communication. In here, the relationship between brand communication and brand value is questioning, as the basis of contributions, Turkish Airlines based on a fundamental study are examined.Key Words: Brand, Brand Communication, Value of Brand, Communication, Turkish Airlines en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleMarka iletişiminin marka değeri üzerine etkisi: Türk Hava Yolları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe effect of brand communication on brand value:A study on Turkish Airlines
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-28
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand value
dc.subject.ytmTurkish Airlines
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand comminication
dc.identifier.yokid10114687
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid437228
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess