Serebral palsi: Oyun eğitiminin fonksiyona etkisi
dc.contributor.advisor | Balcı, Nilüfer | |
dc.contributor.author | Ağlamiş, Ceylan Ece | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:07:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:07:07Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/30979 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışmanın amacı; 14 haftalık oyun temelli motor aktivite programının, SP' li çocukların motor fonksiyonları, denge, fonksiyonel bağımsızlık ve fiziksel uygunluk düzeyleri üzerine etkilerin belirlenmesidir. Yöntem: Araştırmaya serebral palsi tanısı almış 6-10 yaş arası, kaba motor fonksiyon sınıflandırma sistemi (KMFSS) I-III arasında değişen 19 (Oyun Temelli Motor Aktivite Grubu (OG) n=9, Kontrol Grubu (KG) n=10) çocuk dahil edilmiştir. Çalışmada ön test-son test dizaynı kullanılmıştır. 14 haftalık programın öncesi ve sonrası değerlendirmelerde, presidental fiziksel uygunluk testi, zamanlı kalk- yürü, tek bacak dengede kalma, KMFÖ, WeeFIM kullanılmıştır. OG 14 hafta süresince haftada 2 gün, günde 90 dk süreyle oyun temelli motor aktivite programına dahil edilmiştir. Bulgular: 14 haftalık program öncesi fiziksel uygunluk testleri, denge becerileri, KMFÖ ve WeeFIM puanları açısından yapılan karşılaştırmalarda, gruplar arasında anlamlı farka rastlanmamıştır (p>.05). Program sonrası yapılan değerlendirmelerde, abdominal dayanıklılık, kaba motor fonksiyon ölçümü E alt boyutu ile KMFÖ toplam puan ve WeeFIM öz bakım ile toplam puan bakımından OG lehine istatistiksel olarak anlamlı farklar bulunmuştur (p<.05)Sonuç: Sonuç olarak; hazırlanan 14 haftalık oyun temelli motor aktivite programının, serebral palsisi olan çocukların fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarına ek olarak kullanılabileceği düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Serebral Palsi, KMFÖ, WeeFIM, Oyun | |
dc.description.abstract | Objective: Aim of this study is to determine the effect of game based motor activity program on gross motor function, physical fitness level, balance and functional independence level in children with cerebral palsy.Method: The research from cerebral palsy were diagnosed 6-10 years, gross motor function classification system (GMFCS) ranging from I-III, 19 (Game Based Motor Activity Group (OG) n = 9, the control group (CG) n = 10) were included children. The pre and post-test design was used in this study. In a 14-week program before and after evaluation, the presidential physical fitness test, timed up and go test , the single leg balance, GMFM, WeeFIM is used. Game based motor activity program which took 90 minutes was applied regularly to game group for 14 weeks and two days a week. Results: Istatistical analyses revealed that; in baseline measurement, participant had similar physical fitness level, balance skills, GMFM and WeeFIM score (p>.05). After 14 week period, there was group differences in abdominal strenght, subtitle E of GMFM, totally GMFM and self-care, WeeFIM totally score (p<.05).Conclusion: we can say that the game based motor activity program, it could be used in addition to physical theraphy and rehabilitation of children with cerebral palsy.Key words: Cerebral palsy, GMFM, WeeFIM, Game | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Serebral palsi: Oyun eğitiminin fonksiyona etkisi | |
dc.title.alternative | Cerebral palsy: The effect on function of game education | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Spor Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cerebral palsy | |
dc.subject.ytm | Game therapy | |
dc.subject.ytm | Plays | |
dc.subject.ytm | Motor skills | |
dc.subject.ytm | Equilibrium | |
dc.subject.ytm | Physical fitness | |
dc.subject.ytm | Exercise | |
dc.subject.ytm | Exercise therapy | |
dc.identifier.yokid | 10119781 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 435577 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |