Show simple item record

dc.contributor.advisorAktop, Abdurrahman
dc.contributor.authorŞişli, Metin
dc.date.accessioned2020-12-02T12:05:58Z
dc.date.available2020-12-02T12:05:58Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/30968
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, temel hareketler döneminde yer alan 6-7 yaş grubu çocukların bazı fiziksel uygunluk bileşenleri ve kaba motor becerileri üzerine 12 haftalık cimnastik programının etkisini belirlemektir.Yöntem: Araştırmaya Antalya ili Konyaaltı ilçesinde yer alan Duraliler İlköğretim Okulu 1. Sınıfta öğrenim gören toplam 28 öğrenci (17 erkek, 11 kız öğrenci) gönüllü olarak katılmıştır. Fiziksel uygunluk ölçümlerinde toplam 28 öğrenci (deney 15, kontrol 13), TGMD ve Fiziksel Uygunluk takip ölçümlerinde 21 öğrenci (Deney 13, Kontrol 8) değerlendirmeye dahil edilmiştir. Araştırmaya katılan çocuklara 12 haftalık cimnastik programı öncesi ve sonrası fiziksel uygunluk ve kaba motor gelişim testi (TGMD-2) uygulanmıştır.Bulgular: 12 haftalık cimnastik programı sonrasında deney grubu öğrencilerinde ön test fiziksel uygunluk test sonuçlarında denge testinde anlamlı gelişim olduğu belirlenirken, kontrol grubunda değişim gözlenmemiştir. Kaba motor gelişim testleri sonucunda deney grubunda lokomotor alt teste galop, iki ayakla atlama ve lokomotor ham puanında nesne kontrol alt testinde ise yerden top atma ve nesne control ham puanında anlamlı değişim gözlenmiştir. Kontrol grubunda anlamlı gelişim gözlenmemiştirSonuç: Çalışmanın soucunda 12 haftalık cimnastik antrenman programına katılan deney grubunda denge özelliği ve kaba motor gelişim açısından lokomotor ve nesne kontrol alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı gelişimler gözlenmiştir. Özellikle fiziksel uygunluk parametrelerinde birçoğunda istatistiksel olarak anlamlı bir değişimin görülmemiş olması; cimnastik programının süresinin kısa olmasına, cimnastik programı içeriğinin fiziksel uygunluk değişkenlerine yönelik olmamamısna bağlanabilir. Okul çağında özellikle, kaba motor gelişimin ölçülmesi ve değerlendirilmesi büyük önem taşımaktadır. Okul öncesi öğretmenleri, sınıf öğretmenleri ve beden eğitimi öğretmenlerinin bu konuda bilinçlendirilmesi önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Cimnastik, fiziksel uygunluk, kaba motor gelişim, TGMD-2
dc.description.abstractObjective: The aim of present study was to determine the effect of a 12-week gymnastic program on some physical fitness components and gross motor skills development of 6-7 year old children in the period of basic movements.Method: A total of 28 students (17 boys, 11 girls) who participated in the study at Duraliler Elementary School in Konyaalti province of Antalya participated voluntarily. A total of 28 students (experiment 15, control 13) were included in the physical fitness measurements, and 21 students (experiment 13, control 8) were included in the TGMD and Physical Fitness follow-up measurements. Physical fitness and coarse motor development test (TGMD-2) were administered to children participating in the study before and after the 12-week gymnastics program.Results: No changes were observed in the control group when the 12-week gymnastics program applied to the experimental group showed that the experimental group had a significant improvement in the balance test. As a result of gross motor development tests, in experimental group there was a significant change in the gallop, horizontal jump and the locomotor raw score in locomotor subtest and the underhand roll and object control raw scores in the object control subtest. No significant improvement was observed in the control group.Conclusion: As a result of present study, in experimental group participating in the 12-week gymnastics training program, statistically significant improvements were observed in the locomotor and object control sub test of gross motor development test and balance test. In particular, no statistically significant change was observed in most of the physical fitness parameters; it can be concluded that the duration of the gymnastics program was short and that the content of the gymnastics program did not relate to the physical fitness variables. Especially in school age, measurement and evaluation of rough motor development is of great importance. It is suggested that preschool teachers, class teachers and physical education teachers should be made aware of this issue.Key words: Gymnastics, physical fitness, rough motor development, TGMD-2en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleCimnastik çalışmalarının 6 - 7 yaş grubu çocuklarda fiziksel uygunluk ve kaba motor beceri gelişimine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effects of gymnastic studies on physical fitness and rough motor skills development in children between 6 and 7 years of age
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-15
dc.contributor.departmentHareket ve Antrenman Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGymnastics
dc.subject.ytmGymnasts
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmPhysical fitness
dc.subject.ytmMotor skills
dc.subject.ytmMotor skills tests
dc.subject.ytmTests
dc.identifier.yokid10182050
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid496959
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess