Show simple item record

dc.contributor.advisorAydoğan Boschele, Filiz
dc.contributor.authorAy, Aysel
dc.date.accessioned2020-12-11T11:38:18Z
dc.date.available2020-12-11T11:38:18Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-01-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/309658
dc.description.abstractKüreselleşen dünyadaki gelişmelerden en çok etkilenen unsurlar kuşkusuz kültür ve kimliktir. Bu nedenle küreselleşme tartışmalarında sıklıkla bu kavramların dönüşümünden bugünkü durumundan söz edilmektedir. Bu durum toplumların kültürel ve kimliksel taleplerini de etkilemektedir. Bu nedenle postmodern olarak ifade edilen dönemde, modern dönemden farklı olarak kültürel kimliğe yönelik yaklaşımlar ve politikalar da değişmiştir. Çokkültürlü olan toplumlar, çokkültürcü ideolojiyi benimsemiş, ülke politikalarını buna göre değiştirmiştir. Çokkültürcü ideolojinin yayılmasını ve bilinirliğini artıran en büyük unsurlardan biri de kitle iletişim araçları olmuştur. Ülkelerin politikalarına etki eden çokkültürcü ideoloji uluslararası sözleşmelerle kitle iletişimini de kapsamına almıştır. Ancak yirmi birinci yüzyıla gelindiğinde çokkültürcü ideolojinin çöktüğü iddiaları ortaya atılmış ve farklı eleştiriler yapılmıştır. Türkiye'de, ilk kez çokkültürlü toplum olmaktan, çokkültürcü toplum olma yolunda politik adımlar atılması, Batı'da çokkültürcü ideolojinin eleştirilmeye başlandığı döneme denk gelmektedir. Dünyadaki örneklerinde olduğu gibi, Türkiye'de de çokkültürcü ideolojinin uygulamaları kitle iletişim araçlarında görülmüştür. Çok dilli yayıncılığa yönelik yasal değişiklerin ardından, bir kamu hizmeti yayıncılık kanalı olan TRT'nin bünyesinde Kürtçe yayın yapan TRT Kûrdi (ilk adıyla TRT 6) kanalı açılmıştır. Ancak TRT Kûrdi her ne kadar kamusal yayıncılık kanalı olsa da devlet erkinin söyleminden bağımsız olamayacağı düşünülmüştür. Bu nedenle çalışmada, bir nitel araştırma yöntemi olan söylem çözümlemesi yöntemi kullanılarak Türkiye'deki çokkkültürcü ideolojinin kitle iletişim aracı örneği ve aynı zaman kamusal yayıncılık kanalı olan TRT Kûrdi'nin, Kürt kültürel kimliğini nasıl inşa ettiği incelenmiştir. Ayrıca kültürel kimliğin yeniden üretimi, çokkültürcü ideolojiye yönelik eleştiriler göz önünde bulundurularak, çokkültürcülüğün postmodern içeriği açısından değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler : TRT Kûrdi, Çokkültürcülük,Kültürel Kimlik
dc.description.abstractCulture and identity are the mostly affected elements of developments in a globalized world. Therefore, evolvement and current meaning of these notions are often mentioned in globalization debates, which affects culture and identity requisitions of societies as well. Consequently, approaches and policies towards cultural identity have changed within the current era which is called as postmodern, unlike the modern era. Multicultural societies have adopted the ideology of multiculturalism, which led them to amend their national policies accordingly. Mass media has played a very crucial role in enhancing the expansion and awareness of the ideology of multiculturalism. Having an impact on nations' policies, ideology of multiculturalism has also involved mass communication in its context through international treaties. However, twenty first century has witnessed the argument for collapse of the ideology of multiculturalism, along with various criticisms. Political acts towards an ideology of multiculturalism in Turkey for the first time happened to coincides with the period when the ideology of multiculturalism was exposed to criticism. As in other similar cases in the world, applications of the ideology of multiculturalism have happened to occur within mass media environment. After legal amendments on multilingual broadcasting, TRT Kûrdi (firstly named TRT 6) started broadcasting in Kurdish language as a side-channel of TRT. Despite TRT Kûrdi being a public broadcasting entity, however, it is widely believed that the channel's policies could never be independent from state discourse. Therefore this study tries to shed light through adopting a qualitative approach and using discourse analysis method on how TRT Kûrdi, as the mass media application of the ideology of multiculturalism in Turkey and as a public broadcasting channel, builds Kurdish cultural identity. Moreover, the study evaluates the reproduction of cultural identity through the window of postmodern context of the ideology of multiculturalism, bearing in mind criticisms towards the ideology of multiculturalism.Keywords : TRT Kûrdi,Multiculturalism,Cultural Identitiyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleÇokkültürlülük ve kültürel kimlik inşası bağlamında Türkiye`deki çokkültürcü medya uygulaması: TRT Kûrdi
dc.title.alternativeMulticulturalist media application in Turkey in the context of multicultural and cultural identity building: TRT Kurdi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-01-11
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish Radio and Television Corporation
dc.subject.ytmTRT Kurdi
dc.subject.ytmMulticulturalism
dc.subject.ytmCultural identity
dc.subject.ytmSocial construct
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmSocial construction
dc.subject.ytmKurdish
dc.subject.ytmTurkish Radio and Television Corporation broadcasts
dc.identifier.yokid10134542
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454601
dc.description.pages327
dc.publisher.disciplineİletişim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess