Show simple item record

dc.contributor.advisorUzunçarşılı Soydaş, Ayda
dc.contributor.authorTutal, Bahrialp
dc.date.accessioned2020-12-11T11:38:15Z
dc.date.available2020-12-11T11:38:15Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-09-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/309654
dc.description.abstractAnlık pazarlama veya gerçek zamanlı pazarlama günümüzde birçok markanın dijital iletişim stratejilerinde önemli bir pazarlama metodu olarak karşımıza çıkmaktadır.Bu çalışmada anlık pazarlamanın reklamlarda kullanımının incelenmesi amaçlanmaktadır.İnternetin gelişim sürecinden başlayarak anlık pazarlamanın ortaya çıktığı mecralar ele alınmıştır.Yurt içi ve yurt dışından örneklerle anlık pazarlamanın hedef kitleyi yakalama biçimleri incelenmiştir.Araştırma bölümünde ise nicel araştırma yöntemlerinden anket çalışması uygulanmıştır.Dijital ortamda yapılan bu anket çalışması üç farklı markanın twitter mecrasında yapmış oldukları gündelik paylaşımlar ile trend olmuş bir konu hakkında yaptıkları anlık pazarlama olarak kabul edilen paylaşımlar karşılaştırılarak katılımcıların her iki paylaşım arasında beğeni, yakınlık, paylaşım, ilginlik, farkındalık, gibi yaklaşımları analiz edilmiştir. Araştırma bulguları göstermektedir ki; markaların toplumsal olayları ve gelişmeleri yakından takip ederek anlık ve yaratıcı fikirlerle hazırladıkları içerikler, kullanıcıların markaya olan farkındalığını, beğenisini ve viral olarak paylaşma isteğini büyük ölçüde etkilemektedir.Bu da anlık pazarlama yöntemlerinin tüketici nezninde etkili ve başarılı olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractMoment marketing or real-time marketing is an important way for many companies to reach the customers and to create a successful communication strategy.This study aims to analyze the usage of moment marketing in advertisements. Beginning with the development process of the internet,`media` where `moment marketing` become appearent has been discussed with a historical perspective. The ways how the moment marketing captured the target audience has been observed. Being a quantitative research method, a survey has been carried out for the research part. The survey has been conducted within the digital media and focused on the Twitter posts of three different brands. Their daily shares and posts about trending topics has been compared and the approach of the users between these two types (such as likes, relevance, sharing, familiarity and awareness) has been analysed. In the light of these analyses, the findings have shown that the content which the brands prepare by closely following the current issues and using instant and creative ideas, greatly affects the users in terms of brand awareness, liking and wish to virally share. Thinking user-wise, moment marketing seems to be effective and successful.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDijital pazarlama açısından anlık pazarlama
dc.title.alternativeMoment marketing in terms of digital marketing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-19
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMoment marketing
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmElectronic marketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.identifier.yokid10164970
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid476893
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineReklamcılık ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess