Spor yapan ve yapmayan lise öğrencilerinin olumlu sosyal ve saldırgan davranışları ile okula yönelik tutumlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Certel, Zehra | |
dc.contributor.author | Nergiz, Serhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:05:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:05:33Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-05-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/30923 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmanın amacı; spor yapan ve yapmayan lise öğrencilerinin olumlu sosyal ve saldırgan davranışları ile okula yönelik tutumlarının cinsiyet ve akademik başarı değişkenleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak ve spor yapan ve yapmayan lise öğrencilerinin olumlu sosyal ve saldırgan davranışları ile okula yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Yöntem: Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Antalyada iki farklı lisede (Muratpaşa Anadolu Lisesi ve 75.yıl Cumhuriyet Anadolu Lisesi) okuyan, 195'i kız ve 205'i erkek olmak üzere toplam 400 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada seçkisiz olmayan örneklem çeşitlerinden amaçsal örnekleme (purposive sampling) yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada, araştırmacılar tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu`, `Olumlu Sosyal ve Saldırgan Davranışlar Ölçeği` ve `Okula Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılarak, değişkenler incelenmiştir. Elde edilen veriler SPSS 18 programı ile analiz edilmiştir. Veri analizinde bağımsız örneklem t-testi, Mann Whitney-U testi, Kruskal Wallis testi, çoklu karşılaştırmalarda One Way ANOVA testi ve değişkenler arası ilişkiyi ortaya koymada Pearson korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Sonuç: Araştırma sonuçlarına göre lise öğrencilerinin olumlu sosyal ve saldırgan davranışları ile okula yönelik tutumlarında, spor yapma durumuna ve akademik başarı değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<.05). Akademik başarı algısı yüksek öğrencilerin düşük öğrencilere göre, saldırganlık düzeyleri daha düşük ve olumlu sosyal davravranış düzeyleri ile okula yönelik tutumları daha yüksektir. Spor yapan ve yapmayan lise öğrencilerinin olumlu sosyal davranışları ile okula yönelik tutumları arasında pozitif, olumlu sosyal davranışları ve okula yönelik tutumları ile saldırganlık düzeyleri arasında negatif yönde bir ilişki bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | Objective: The purpose of this research; the positive social and aggressive behaviors and attitudes towards the school of the high school students who do and do not do sports differ in terms of gender and academic achievement variables and to examine the relationship between positively social and aggressive behaviors of sportsmen and non-sports high school students and their attitudes towards the school.Method: The research was carried out on a total of 400 students, 195 of whom were girls and 205 were males, who attended two different high schools in Antalya (Muratpaşa Anatolian High School and the 75th year Republican Anatolian High School) in 2017-2018 academic year. In the study, purposive sampling method was used from non-random sample types. In this study, `Personal Information Form`, `Prosocial and Aggressive Behaviors Scale` and `Attitude Toward School Scale` were used prepared by the researchers. The obtained data were analyzed by SPSS 18 program. Independent sample t-test and Kruskal-Wallis test were used for binary comparison, One Way ANOVA test and Mann Whitney-U test were used in multiple comparisons and Pearson correlation coefficient in relation between variables. Results: According to the results of the research, a significant difference was found in the positive social and aggressive behaviors of high school students and attitudes towards the students, according to the sporting situation and the academic achievement variable (p<.05). Students with higher academic achievement perception have lower levels of aggression and higher levels of positive social behavior than low-level students. A positive relationship was found between positive social behaviors of the high school students who did and did not do sports and attitudes towards the school, negative social attitudes and attitudes towards the school and aggression levels. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Spor yapan ve yapmayan lise öğrencilerinin olumlu sosyal ve saldırgan davranışları ile okula yönelik tutumlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | The examination of the positive social and aggressive behaviors and attitudes towards school students who do and do not do sports | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-05-17 | |
dc.contributor.department | Hareket ve Antrenman Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Social behavior development | |
dc.subject.ytm | Aggressiveness | |
dc.subject.ytm | Schools | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.identifier.yokid | 10201092 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 520581 | |
dc.description.pages | 65 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |