Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Mehmet Zeki
dc.contributor.authorKesman, Mevlüt
dc.date.accessioned2020-12-11T11:31:56Z
dc.date.available2020-12-11T11:31:56Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/309001
dc.description.abstract15 yıllık bir aradan sonra öğrencilere kapılarını tekrar açan imam hatip ortaokulları, bilimsel yönden araştırılması gereken birçok alanı bünyesinde barındırmaktadır. Eğitim sisteminin önemli bileşenlerinden biri olan öğretim programları günümüz eğitim anlayışında temel tartışma konularından birini teşkil etmektedir. Bu çalışmada İmam Hatip Ortaokullarında okutulmakta olan meslek dersleri öğretim programlarının, bu programların uygulayıcısı olan öğretmenlere göre değerlendirilmesi konu edilmiştir.Betimsel tarama yönteminin tercih edildiği araştırmada, öğretmenlerin bakış açısıyla öğretim programlarının mevcut durumunun değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Belirlenen problem ve alt problemlerin araştırılarak, öne sürülen denencelerin geçerliliğinin sınanmasına imkân sağlayacak 42 ölçek maddesi ile araştırmanın verileri toplanmıştır. Bir öğretim programının temel boyutlarını oluşturan; hedefler, içerik, öğrenme öğretme ve ölçme ve değerlendirme alanlarını değerlendirebileceği düşünülen 42 maddelik ölçekle öğretmenlerin imam hatip ortaokullarında okutulmakta olan meslek dersleri öğretim programlarına ilişkin görüşleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesinde frekans dağılımı, aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin sahip olduğu çeşitli değişkenlere göre programlara ilişkin algılarının değişiklik gösterip, göstermediği de çoklu guruplarda tek yönlü varyans analizi (Anova), ikili guruplarda ise T-Testi ile analiz edilerek, betimlenmiştir.Anahtar Kelimeler: İmam Hatip Ortaokulu, Öğretim Programı, Program Değerlendirme
dc.description.abstractThe Imam Hatip Middle Schools which have opened their doors to the students again after 15 years, have many areas that need to be investigated scientifically. Teaching programs, one of the important components of the education system, constitute one of the main topics of discussion in today's educational understanding. The subject of this study is to evaluate the vocational course teaching programs taught at Imam Hatip Secondary Schools according to the teachers who are practicing these programs.In the study where the descriptive scanning method is preferred, it is aimed to evaluate the current situation of teaching programs from the point of view of the teachers. By examining the identified problems and sub-problems, the data of the research with 42 scale items that allow the validation of the hypotheses put forward are collected.The basic dimensions of a teaching program are; it was tried to put forward the opinions of the teachers about the vocational course teaching programs being taught in The Imam Hatip Secondary Schools by the 42-item scale which is thought to be able to evaluate the targets, content, teaching-learning and measurement evaluation fields. In the analysis of obtained data, frequency distribution, arithmetic mean and standard deviation were used in the evaluation of teachers' opinions. In addition, according to various variables that teachers have, the perceptions of programs may or may not be represented by multiple groups' one way analysis of variance (ANOVA) and in binary groups by T-Test.Keywords: Imam Hatıp Middle School, Curriculum, Program Evaluationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİmam hatip ortaokulu meslek dersleri öğretim programlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of imam hatip middle school vocational course laboratory programs by teacher's opi̇ni̇on
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-21
dc.contributor.departmentDin Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmReligious Vocational secondary school
dc.subject.ytmİmam hatips
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmProfessional course
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmEducation programs
dc.identifier.yokid10195121
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid515963
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineDin Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess