Show simple item record

dc.contributor.advisorŞenol, Yeşim
dc.contributor.authorTürközen, Asli
dc.date.accessioned2020-12-02T12:05:17Z
dc.date.available2020-12-02T12:05:17Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/30897
dc.description.abstractAmaç: Tıp Fakültesi dönem 3 öğrencileriyle gerçekleştirilen meme maketi ve standart hasta uygulamaları ile meme muayenesi becerilerini geliştirmek amaçlanmıştır. Bu çalışmada öğrencilerin standart hasta uygulamasında hastayı karşılama, hastalık hikayesi alma, etkili iletişim kurma ve kötü haber verme becerisini deneyimlemeleri hedeflenmiştir. Uygulama öncesi ve sonrasında öğrencilere meme kanseri ve kötü haber verme ile ilgili bilgi, beceri ve tutum düzeylerini ölçen anket uygulanarak, öğrencilerin bilgi seviyesi değişiklikleri değerlendirmek amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışma 2017-2018 eğitim döneminde mesleksel beceri uygulamaları içerisinde yer alan standart hasta uygulamalarında gerçekleştirilmiştir. Uygulamanın içeriği standart hastadan hastalık hikayesi alma ve meme maketi üzerinde `klinik meme muayene` becerisinin geliştirme ve muayene sonucunun hastaya bilgi verilmesinden oluşmaktadır. Uygulama öncesi tüm öğrencilere konu hakkında kuramsal bilgi aktarılmış ve klinik meme muayenesi konusunda öğrenim rehberiyle uygulama yaptırılmıştır. Uygulamalara katılan 406 öğrenciden alınan anketlerin öntest- sontest sonuçları ve standart hasta uygulaması geribildirim formu değerlendirilmiştir. Bulgular: Çalışmaya katılan 406 öğrenciye uygulama öncesinde ve sonrasında uygulanan anketler değerlendirildiğinde, öğrenciler meme kanseri ile ilgili risk faktörlerinin neler olduğunu öğrenmiş ve hasta hikayesi alırken bunları sorgulayabilmişlerdir (p<0,05). Meme muaynesi yapma becerisini geliştirmiş, memede kitle varlığını saptayabilmişlerdir (p<0,05). Hastalara bilgilendirme ve ilgili branşlara yönlendirme yaparak kötü haber verme becerisini deneyimlemişlerdir (p<0,05). Ayrıca öğrencilerin % 99'u uygulamadan memnun olduklarını ifade etmişlerdir.Sonuç: Uygun bir senaryo ve planlı eğitimlerle `Standart Hasta Uygulamaları` klinik öncesi dönem eğitimlerinde başarıyla kullanılabilir.Anahtar Kelimeler: simülasyon uygulamaları, standart hasta, meme muayenesi, meme kanseri, geribildirim
dc.description.abstractObjective: The aim of this course is to improve breast examination skills by using breast model and standard patient applications performed with 3 students of Faculty of Medicine. In this study, it is aimed that the students will be able to meet the patient in the standard patient practice, get a history of disease, communicate effectively and communicate badly. The aim of this study was to evaluate the knowledge level of the students by applying a questionnaire that measures knowledge, skill and attitude levels related to breast cancer and bad news. Method: The study was carried out in the standard patient practices included in the occupational skills applications during the 2017-2018 education period. The content of the application consists of obtaining the disease history from the standard patient and developing 'the clinical breast examination' meme skill on the breast model and informing the patient of the examination result. Before the application, all the students were given theoretical information about the subject and the application was made with the study guide on clinical breast examination. Pre-test and post-test results of the questionnaires from 406 students were evaluated and the standard patient application feedback form was evaluated.Results: 406 students participated in the study before and after the application of the questionnaires were evaluated, students learned about the risk factors for breast cancer and patients were able to question the story(p<0,05). They have developed the ability to perform breast examination and have been able to detect the presence of a mass in the breast (p<0,05). They experienced the skill of informing patients and giving bad news by referring to related branches (p<0,05). In addition, 99% of the students stated that they were satisfied with the application.Conclusion: As a result, a öncesi Standard Patient Practices eğitim can be used successfully in preclinical education with an objective scenario and regular training.Key words: simulation applications, standard patient, breast examination, breast cancer, feedback.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Eğitimitr_TR
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.titleTıp fakültesi öğrencilerinin meme maketi ve standart hasta uygulamaları ile meme muayenesi becerilerinin geliştirilmesi
dc.title.alternativeTip fakültesi öğrencilerinin meme maketi ve standart hasta uygulamalari ile meme muayenesi becerilerinin geliştirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-23
dc.contributor.departmentTıp Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation-medical
dc.subject.ytmStudents-medical
dc.subject.ytmBreast
dc.subject.ytmPhysical examination
dc.subject.ytmSimulation technique
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmFeedback
dc.subject.ytmBreast neoplasms
dc.subject.ytmNeoplasms
dc.identifier.yokid10227583
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529800
dc.description.pages61
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess