Mezuniyet sonrası kulak burun boğaz eğitim ve öğretiminde kitlesel açık çevirimiçi derslerin kullanımının araştırılması
dc.contributor.advisor | Gürpınar, Erol | |
dc.contributor.author | Eyigör, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:05:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:05:09Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/30882 | |
dc.description.abstract | Amaç: Massive Open Online Course (MOOC), tıp eğitiminde ve mezuniyet sonrası eğitimde kullanımı dünyada giderek yaygınlık kazanırken, ülkemizde tıp eğitiminde ve mezuniyet sonrası MOOC kullanımıyla ilgili bilgiler yok denecek kadar azdır. Türkiye'de mezuniyet sonrası KBB alanında MOOC'un eğitim-öğrenim amaçlı kullanımları hakkında bilgi sahibi olmak ve farkındalığı artırmak amacıyla anket çalışması yapılması planlanmıştır.Yöntem: Türk KBB Boğaz Derneğinin haberleşme kanalı KBB platformuna üye olan KBB uzmanı ve uzmanlık öğrencileri araştırma evrenini oluşturmaktadır. Hazırlanan anket formu Derneğin haberleşme kanalı KBB platformunda yayınlanmış ve gönüllülerin linki tıklayarak anketi cevaplandırmaları istenmiştir. Bulgular: Çalışmaya gönüllü 210 KBB uzman ve uzmanlık öğrencisi katıldı. Çalışmaya katılanların %69' nu kadınlar % 31'ni erkekler oluşturmaktaydı. Gönüllülerin çoğunluğu (%26, 2) 36-40 yaş aralığındaydı. Çalışmaya katılan gönüllülerin çalışma yapıldığı dönemde %53,8'i (113) uzman doktor, %19,5'i asistan doktor (41), %10,5'i (22) profesör, %8,1'i (17) doçent doktor, %8,1(17) yardımcı doçent doktor kadrosunda çalışmaktaydı. `MOOC programları hakkında bilgiye sahip misiniz ?` sorusuna yalnızca 19 (%9) kişi `evet` yanıtı verirken, daha önce MOOC platformuna dahil olan katılımcıların oranı %2,9 (6) olarak saptandı. Akademik ünvan ve MOOC programından haberdar olma ilişkisi değerlendirildiğinde öğretim üyelerinin, uzman ve asistanlara göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde MOOC programlarından haberdar oldukları saptanmıştır (p= 0.032) Katılımcıların %51 tıpta mezuniyet sonrası eğitim için MOOC'un kullanılabileceği görüşüne `tamamen katılıyorum` yanıtını vermişlerdir. Ancak akademik yükseltme kriteri olarak kullanılması konusunda gönüllülerin çoğunluğu kararsız kalmıştır. Sonuç: Sonuç olarak mezuniyet sonrası KBB eğitiminde MOOC programlarının kullanımının ve gönüllülerin bu alandaki bilgilerinin oldukça düşük olduğu tesbit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Massive open online course, mezuniyet sonrası eğitim, kulakburun boğaz | |
dc.description.abstract | Objective: While the use of Massive Open Online Course (MOOC) in medical education and post-graduate education is becoming more and more widespread in the world, there is little information about the use of MOOC in medical education and after graduation in our country. Thus, it is planned to carry out a survey study in Turkey to have information and expand awareness about the usage of MOOC for education and training purposes in the field of ENT after graduation.Method: The ENT specialists and students who are members of the ENT platform of the Turkish ENT Association form the research universe. The prepared questionnaire was published on the communication platform of the ENT Association platform, and volunteers were asked to answer the questionnaire by clicking the link. Results: A total of 210 volunteer ENT specialists and students participated in the survey study. 69% of the participants were women, and 31% were men. The majority of the volunteers (26,2%) were in the 36-40 age range. 53.8% (113) of the volunteers were working as a specialist doctor, 19,5% (41) as an assistant, 10.5% (22) as a professor, 8.1% (17) as an associate professor, 8,1% (17) as an assistant professor in the period when the study was conducted. While only 19 (9%) respondents answered `yes` to the question `Do you know about MOOC programs?` the ratio of participants who were previously involved in the MOOC platform was determined as 2.9% (6). When the relationship between academic title and being aware of the MOOC program was evaluated, it was determined that the instructors were aware of the MOOC programs at a statistically significant level compared to the specialists and assistants (p = 0.032). 51% of the respondents responded as `I completely agree` to the opinion that MOOC can be used for post-graduate education in medicine. However, the majority of volunteers remain undecided about using them as criteria for an academic upgrade. Conclusion: As a result, it was found that the use of MOOC programs in post-graduate ENT education and the information of volunteers in this area were quite low.Keywords: Massive open online course (MOOC), Postgraduate education, Ear noseand throat (ENT) | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sağlık Eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Health Education | en_US |
dc.title | Mezuniyet sonrası kulak burun boğaz eğitim ve öğretiminde kitlesel açık çevirimiçi derslerin kullanımının araştırılması | |
dc.title.alternative | Investigation of the use of massive open onli̇ne courses in post-graduation ear nose throat education and training | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-02 | |
dc.contributor.department | Tıp Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education-medical | |
dc.subject.ytm | Otorhinolaryngologic diseases | |
dc.subject.ytm | Postgraduate education | |
dc.identifier.yokid | 10228321 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 533679 | |
dc.description.pages | 59 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |