Show simple item record

dc.contributor.advisorCinman, Nesime Melda
dc.contributor.authorÖzgün, Dursun Yilmaz
dc.date.accessioned2020-12-11T11:29:37Z
dc.date.available2020-12-11T11:29:37Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/308758
dc.description.abstractGünümüzde ofis tasarımının önemi giderek daha fazla kuruluş tarafından anlaşılmış veönemsenmiştir. Bir kurumun öz değerlerinin ve kültürünün yansıtılmasında baş rolü oynayanofis tasarımı, kurumsal kimliğin tanımlanmasında da ayrıca çalışanlar için de bir motivasyon kaynağı olmaktadır. İş ortakları ve kamuoyunun gözünde oluşacak kurum prestijine doğrudan katkıda bulunmaktadır. Bu sebeple birçok kurum, ofisin hem yaşanan hem de çalışılan bir mekân olarak kurgulanması için gerekli çözümlerin arayışındadır. Sosyal çevre olarak `modern ofis`, iletişim, etkileşim ve konsantrasyon fonksiyonlarıyla ilgili ihtiyaçların tümüne cevap verebilmeli, oturma, sohbet etme, dinlenme, yeme-içme ve çalışma gibi etkinliklere olanak sağlayabilmelidir. Çalışma mekânlarının önceliği, kullanıcıların fiziksel konforunun sağlandığı, ergonomik bir çalışma ortamlarıdır. Kullanıcıların çalıştıkları ortamda kendilerini rahat ve güvende hissetmeleri, motivasyonlarını artırır ve bu beraberinde verimlilikleriniyükseltir. Çalışma ortamının temel gereksinimleri içerisinde ki tüm insancıl ihtiyaçlar haricinde, dosya ve kağıt için çalışma ortamında yeterli ve elektronik araç gereç için de gerekli alan olması gerekmektedir. Bu temel özelliklere ek olarak çalışanın bireysel eşyaları için rahatlıkla yer bulabileceği alan olması da gerekmektedir. Geleneksel ofisler, iç düzenlemelerinde sınırlı imkân veren ve hiyerarşinin etkili olduğu mekânlardır. Kıdemli kişilerin bireysel odalarının daha özel tutulduğu ve aralarında keskin sınırları olan bölüm kimliklerine sahip, küçükten büyüğe, farklı bölünmelerden oluşan mekânları içermektedir. Yeni ofis düzeninde ise; toplantı ve etkileşim için çeşitli mekânların, çalışma düzeninin çeşitliliğinde, daha fazla etkileşimle yüz yüze toplantılardan video konferanslarına kadar her türlü iletişimin ve takım çalışmasının özendirecek çalışma düzeninde değişiklikler olmuştur.Kişisel etkileşim ofis içinde yer alan önemli bir aktivitedir. Ofis binalarında veetkileşime olanak sağlayacak bir ortam yaratılmalıdır. Günümüz örneklerinden incelediğimizde bu özellikleri karşılayan ofisler çoğunlukla sektör olarak tasarım içeren, medya, iletişim, reklam, mimari ofis gibi kurumsallığını önemseyen, yaratıcı ofislerdir.Teknolojinin sürekli değişmesi ile insanın hayat standardının artması ve is yerlerindegeçirilen sürelerin artması, evinde ve diğer yerlerde elde ettiği rahatlığı artık işyerinde de aramasına sebep olmuştur. Bu nedenle ofis binası, sadece işlevsel olarak hizmet veren bir yapı olarak değil, birçok kişinin günün büyük bir bölümünü geçirdiği yer olarak ele alınmalıdır. Kullanıcı gereksinimlerine ve memnuniyetine, motivasyonu etkileyecek sosyal ihtiyaçların karşılanacağı, ofis yapıları içerisinde ki sosyal alanlara önem verilmelidir.Bu tez çalışması kapsamında toplumun her kesiminden kişilerin mutlaka iletişimkurduğu bankaların ofis dizaynları kurumsal iletişim açısından incelenmeye çalışılacaktır. Bu çalışmada, ilk bölümde, kurumsal iletişim kavramı ve bu kavramın unsurları incelenecektir. Sonraki bölümde, ofis dizaynı ve unsurları ele alınacaktır.Ofis dizaynlarının kurumsal iletişim açısı üzerine yapılan araştırmayı kapsayanbölümde, Türkiye'de faaliyet gösteren bankalardan en fazla şube sayısına ait 10 banka örnekalınarak ve aktif web sayfaları kullanılarak irdeleme yapılmıştır. Bankaların web sayfalarında paylaştıkları bilgiler doğrultusunda kurumsal iletişim ve ofis dizaynları incelenerek gerekli değerlendirmeler yapılacaktır.Sonuç bölümünde, kurumsal iletişim ve ofis dizaynı kavramlarına yönelik bilgi vebulgular harmanlanarak ofis dizaynının kurumsal iletişim açısından öngörüler yer alacaktır.
dc.description.abstractToday, the prominence of office design is increasingly recognized and appreciated bymore organizations. Office design, which plays a leading role in the reflection of self-valuesand culture of a company, is also a source of motivation for employees as well as foridentification of corporate identity. The organization that will be in the eyes of business partnersand the public is directly contributing to the prestige. For this reason, many institutions arelooking for the necessary solutions to construct the office as a living and working place. As asocial environment, a `modern office` should be able to respond to all the needs related tocommunication, interaction and concentration functions and to enable activities such as sitting,chatting, resting, eating and drinking and working. The priority of work spaces is an ergonomicworking environment where the physical comfort of the users is ensured. Users feel comfortableand secure in the environment they work, increase their motivation and increase theirproductivity together. Apart from all the humanitarian needs within the basic requirements ofthe working environment, it must be adequate for the file and paper in the working environmentand also necessary for electronic equipment. In addition to these basic features, it is alsonecessary to have an area where the employee can easily find space for individual goods.Traditional offices are places where hierarchy is effective, with limited access to internalregulations. It consists of spaces of small, large, different divisions, with individual identitiesof senior persons being more specific and having sharp identities with sharp boundariesbetween them. In the new office layout; there have been changes in the variety of venues forvmeetings and interactions, in the diversity of working arrangements, in more interactivemeetings from face to face meetings to video conferences, which will encourage allcommunication and teamwork.Personal interaction is an important activity within the office. An environment shouldbe created in office buildings and allowing interaction. When we examine the examples oftoday, offices that meet these specifications are mostly creative offices that care aboutinstitutionalization such as media, communication, advertising, architectural office, whichcontain design in the sector.Increasing the standard of living of people with the continuous change of technologyand increasing the periods spent at work places, and the comfort that they have obtained athome and elsewhere has caused the search in the workplace. For this reason, the office buildingshould be regarded not only as a functionally functional building, but as a place where manypeople spend most of their day. The social needs in office buildings should be emphasized sothat the social needs that affect the user needs and satisfaction, motivation, will be met.Within the scope of this thesis study, the office designs of the banks that arecommunicated by all sections of the society will be tried to be examined in terms of corporatecommunication. In this study, in the first part, the concept of corporate communication and theelements of this concept will be examined. In the next section, the office design and elementswill be discussed.In the section covering the research on the institutional communication aspect of officedesigns, 10 banks belonging to the maximum number of branches from the banks operating inTurkey were taken as sample and analyzed using active web pages. Corporate communicationand office designs will be examined in line with the information that the banks share on the webpages and necessary evaluations will be made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOfis dizaynının kurumsal iletişim açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of office design from corporate communication
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-14
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOffice systems
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmCorporata communication
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmSpace design
dc.subject.ytmWork environment
dc.subject.ytmOffice design
dc.identifier.yokid10242924
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid547756
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess