Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahan, Hasan
dc.contributor.authorTopçu Yalçin, Şirin
dc.date.accessioned2020-12-02T12:04:59Z
dc.date.available2020-12-02T12:04:59Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/30864
dc.description.abstractAmaç: Araştırma, T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberi(2014)`in Oyun ve fiziki etkinlikler derslerinde yardımcı olacağı düşüncesiyle geliştirilen programın çocukların fiziksel aktivite bilgi ve davranışlarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Bu çalışma, Antalya İlindeki tam zamanlı bir devlet okulunda 9-10 yaşları arasındaki 4.sınıfta okuyan 51 çocuğa ön test-son test tekniği ile yapılan deneysel bir araştırmadır. Deney (n=26) ve kontrol gruplarına(n=25), danışmanlık öncesi ve sonrası Hareket Sayıcı (RT3-Akselometre) ölçümleri, Fitnessgram testi, Fiziksel Aktivite Anketi (AAP1-AAP2), Çocuklar İçin Yaşam Kalitesi Ölçeği (ÇİYKÖ), Bouchard Ölçeği uygulanmıştır. Ölçümler sonucu gruplar arası karşılaştırmalar normalite testine bağlı olarak (Independent – Samples) t- testi ya da Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Hareket sayıcı, Fitnessgram testleri, anketlerden elde edilen puanlar arasındaki ilişkiler, normalite testine göre Spearman ya da Pearson korelasyon katsayısıyla incelenmiştir.Bulgular: Yapılan ön testlerde gruplar birbirine benzer sonuçlar elde etmiş (p>.05), uygulama sonrasında Hareket Sayıcı (Akselometre) testinde deney grubunun total kalori ve aktivite kalori değerlerin, Fiziksel Aktivite Anketi 1ve 2 puanları, Bouchard 3 Günlük Fiziksel Aktivite (GKH ve FAP) ölçeğinden elde edilen puanların kontrol grubuna göre anlamlı derecede yüksek çıkmıştır (p<.05). Fitnessgram testleri ile ÇİYKÖ çocuk ve veli puanlarında gruplar arası anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>.05). Bouchard Anketi (BMO) ile Fiziksel Aktivite Anketi 1ve 2 yüksek ilişki bulunmuştur (p<.01). Hareket Sayıcı (Akselometre) Total K. ve Aktivite K. değerleri ile Bouchard Aktivite Anketi değişkenleri arasında zayıf ilişki vardır ( p<.05). Sonuç: Sağlık Bakanlığı Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberi (2014) ile yapılan danışmanlık hizmetleri sonucu araştırmaya katılan çocukların fiziksel aktivite bilgi ve davranışlarına olumlu katkı sağladığı belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Çocuklar, Fiziksel Aktivite, Okul Sağlığı, Akselometre
dc.description.abstractObjective: The study was carried out to determine the effect of the Ministry of Health PhysiCal Activity Guide(2014) on physiCal education program prepared for primary school children on children's physiCal activity knowledge and behaviors.Method: This study is an experimental study which has been conducted pre-test and post-test to 51 children aged 9-10 years at fourth grade in a full-time public school in province of Antalya. Anthropometric measurements (height and weight), Accelerometer and Fitnessgram measurements, PhysiCal activity questionnaires (PAQ1, PAQ2), Bouchard Inventory and The Pediatric Quality of Life Inventory (PedsQL) were administered to the participants (training group=26, control group=25) before and after the school-based physiCal activity program. Spearman or Pearson Product Moment Correlation were done accordence with the rusults of normality tests among Fitnessgram tests, accelerometer, PedsQL and PAQ's scores. Sample T test or Mann- Whitney U test were used accordance with the results of normality tests among group scores in each physiCal activity level.Results: There was no statistiCally significant difference between groups before the study(p> 0.05). It was determined that after 12 weeks physiCal activity training groups increased on Accelerometer measurements(Total Calory and Activity Cal.), PhysiCal activity questionnaires (PAQ1, PAQ2), Bouchard Inventory(p <0.05). It was determined that there was a significant positive high correlation between PhysiCal activity questionnaires (PAQ1, PAQ2) and Bouchard Inventory(p <.01). It was seen that there was a positive poor correlation between Accelerometer measurements(Total Calory and Activity Cal.) and Bouchard Inventory (p <0.05).Conclusion: PhysiCal education program prepared from Ministry of Health PhysiCal Activity Guide (2014) for primary school children on positively contributed to the physiCal activity and behaviors of the participating children.Keywords: Children, physiCal activity, school health, accelerometer,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Eğitimitr_TR
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleOkullarda fiziksel aktivite arttırıcı danışmanlık hizmetlerinin fiziksel aktivite düzeyi üzerine etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the effects of physical activity enhancing counseling services on physical activity level in schools
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-01-24
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmQuality of school life
dc.subject.ytmAccelerometer
dc.subject.ytmChild education
dc.subject.ytmPhysical health
dc.subject.ytmGuidance education
dc.subject.ytmChild health
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmPhysical activity
dc.subject.ytmSchools-public health
dc.subject.ytmConsulting
dc.identifier.yokid10241360
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549282
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineHareket ve Antrenman Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess