Show simple item record

dc.contributor.advisorDüzgüner, Sevde
dc.contributor.authorErol, Hatice Tül Kübra
dc.date.accessioned2020-12-11T11:28:04Z
dc.date.available2020-12-11T11:28:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/308598
dc.description.abstractİlişkisel tarama modeline göre tasarlanan bu araştırma, lise öğrencilerinin sosyal medya aktiviteleri ile ahlaki olgunlukları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ayrıca öğrencilerin sosyal medya aktiviteleri ve ahlaki olgunluklarının çeşitli demografik değişkenlere göre farklılaşma durumları da incelenmiştir. Tokat il ve ilçelerindeki lise düzeyi okullardan basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen toplam 563 öğrenciye Kişisel Bilgi Formu, Ahlaki Olgunluk Ölçeği ve Sosyal Medya Ahlaki Olgunluk Anket Formu uygulanmıştır. Analizler sonucunda öğrencilerin demografik değişkenlere göre sosyal medya aktivitelerinin birçoğunda; günlük hayattaki ve sosyal medyadaki aktiviteleri arasında; demografik değişkenlere ve sosyal medya aktivitelerine göre günlük hayattaki ve sosyal medyadaki ahlaki olgunluklarında; günlük hayattaki ve sosyal medyadaki ahlaki olgunlukları arasında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis research, which is designed in accordance with the relational screening model, has been conducted to examine the relationship between social media activities and moral maturity of high school students. In addition, the differentiation of social media activities and moral maturity of students on the basis of various demographic variables also have been examined. Personal Information Form, Moral Maturity Scale and Social Media Moral Maturity Questionnaire have been applied to 563 students who were selected by simple random sampling method from various high schools in Tokat and its districts. As a result of analysis, significant differences have been found in many of the social media activities of the students according to the demographic variables; in activities in daily life and social media; in the moral maturity of daily life and social media according to demographic variables and social media activities; between the moral maturity of daily life and social media.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleLise öğrencilerinde sosyal medya aktiviteleri ve ahlaki olgunlukla ilişkisi
dc.title.alternativeThe relationship between social media activities and moral maturity in high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-02
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmMorality
dc.subject.ytmEthical behaviour
dc.subject.ytmMoral values
dc.subject.ytmMoral maturity
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmAdolescents
dc.identifier.yokid10246874
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549806
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineDin Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess