Sinemada sanal gerçeklik ve gerçekliğin dönüşümü
dc.contributor.advisor | Kırık, Ali Murat | |
dc.contributor.author | Demir, Mehmet Can | |
dc.date.accessioned | 2020-12-11T11:27:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-11T11:27:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-05-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/308493 | |
dc.description.abstract | Sanal gerçeklik, özellikle teknolojinin gelişimiyle birlikte büyük boyutlara ulaşmış, bireylere gerçekmiş hissi vermesi dolayısıyla neredeyse fiziksel gerçekliğin yerini almıştır. Sanal gerçekliğin sinemaya entegre olması ise çok kısa bir süre içinde gerçekleşmiştir. Sinemada sanal gerçeklik hem içerik olarak hem de teknik imkânların kullanılmasıyla birlikte 3D sinema ayrı bir tür haline gelmiştir. Bu bağlamda, izleyiciye gerçekliğin ötesinde bir ütopya ve distopya evreni sunan bu oluşumun görüldüğü filmlerden olan Steven Spielberg yönetmenliğindeki Ready Player One, hem öykü kurgusunda, hem de filmin yapım aşamasında sanal gerçekliğin kullanımına başarılı bir örnektir. Bu çalışmanın amacı, sanal gerçekliğin sinema aracılığıyla kullanımını ve bunun bireylerin yaşam pratiklerini değiştirip değiştirmediğini ortaya koymaktır. Çalışmada, sinemada gerçekliğin dönüşümü ve sanal gerçeklik üzerine kuramsal açıklamalara yer verilerek Ready Player One filmi analiz edilmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Virtual reality, especially with the development of technology has reached an incredible size, because of making people sense like real almost took the physical reality place. The integration of virtual reality into the cinema took place in a very short time. Virtual reality in cinema has become a separate genre with the use of both contextual and technical facilities. In this context, the Ready Player One, directed by Steven Spielberg, which presents the audience with a utopia and dystopian universe beyond reality, is a successful example of the use of virtual reality both in story telling and the film's construction phase. The aim of this study is to reveal the use of virtual reality through cinema and its effects on people. The study attempted to analyze the Ready Player One film by giving theoretical explanations on the transformation of reality in cinema and virtual reality. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Sinemada sanal gerçeklik ve gerçekliğin dönüşümü | |
dc.title.alternative | Virtual reality in ci̇nema and transformation of reality | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-07 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Reality | |
dc.subject.ytm | Virtual reality | |
dc.subject.ytm | Transformation | |
dc.subject.ytm | Transformational shift | |
dc.subject.ytm | Three dimensional animation | |
dc.subject.ytm | Three dimensional imaging | |
dc.subject.ytm | Spielberg, Steven | |
dc.identifier.yokid | 10254860 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 551788 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Sinema Bilim Dalı |