Show simple item record

dc.contributor.advisorKırık, Ali Murat
dc.contributor.authorDemir, Mehmet Can
dc.date.accessioned2020-12-11T11:27:05Z
dc.date.available2020-12-11T11:27:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/308493
dc.description.abstractSanal gerçeklik, özellikle teknolojinin gelişimiyle birlikte büyük boyutlara ulaşmış, bireylere gerçekmiş hissi vermesi dolayısıyla neredeyse fiziksel gerçekliğin yerini almıştır. Sanal gerçekliğin sinemaya entegre olması ise çok kısa bir süre içinde gerçekleşmiştir. Sinemada sanal gerçeklik hem içerik olarak hem de teknik imkânların kullanılmasıyla birlikte 3D sinema ayrı bir tür haline gelmiştir. Bu bağlamda, izleyiciye gerçekliğin ötesinde bir ütopya ve distopya evreni sunan bu oluşumun görüldüğü filmlerden olan Steven Spielberg yönetmenliğindeki Ready Player One, hem öykü kurgusunda, hem de filmin yapım aşamasında sanal gerçekliğin kullanımına başarılı bir örnektir. Bu çalışmanın amacı, sanal gerçekliğin sinema aracılığıyla kullanımını ve bunun bireylerin yaşam pratiklerini değiştirip değiştirmediğini ortaya koymaktır. Çalışmada, sinemada gerçekliğin dönüşümü ve sanal gerçeklik üzerine kuramsal açıklamalara yer verilerek Ready Player One filmi analiz edilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractVirtual reality, especially with the development of technology has reached an incredible size, because of making people sense like real almost took the physical reality place. The integration of virtual reality into the cinema took place in a very short time. Virtual reality in cinema has become a separate genre with the use of both contextual and technical facilities. In this context, the Ready Player One, directed by Steven Spielberg, which presents the audience with a utopia and dystopian universe beyond reality, is a successful example of the use of virtual reality both in story telling and the film's construction phase. The aim of this study is to reveal the use of virtual reality through cinema and its effects on people. The study attempted to analyze the Ready Player One film by giving theoretical explanations on the transformation of reality in cinema and virtual reality.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSinemada sanal gerçeklik ve gerçekliğin dönüşümü
dc.title.alternativeVirtual reality in ci̇nema and transformation of reality
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-07
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmReality
dc.subject.ytmVirtual reality
dc.subject.ytmTransformation
dc.subject.ytmTransformational shift
dc.subject.ytmThree dimensional animation
dc.subject.ytmThree dimensional imaging
dc.subject.ytmSpielberg, Steven
dc.identifier.yokid10254860
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid551788
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineSinema Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess