Show simple item record

dc.contributor.advisorÇilingirtürk, Ahmet Mete
dc.contributor.authorGedleç, Şengül
dc.date.accessioned2020-12-11T11:26:46Z
dc.date.available2020-12-11T11:26:46Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/308460
dc.description.abstractGünümüzde, karışık ve yüksek boyuttaki veri setlerinde saklanan verilerden faydalı ve anlamlı bilgilerin ortaya çıkarılması amacıyla veri madenciliği ve modellerine sık sık başvurulmaktadır. Bu tez çalışmasında veritabanlarında bilgi keşfi süreci, veri madenciliği ve veri madenciliğinde yer alan modeller açıklanmıştır. Tanımlayıcı veri madenciliği modellerinden biri olan Birliktelik Kuralları ve algoritmaları ayrıntılı olarak incelenmiştir. Tezin uygulama bölümünde, Türkiye'de perakende sektöründe yer alan bir işletmeye ait bir aylık satış verileri kullanılmıştır. Satış verilerinde yer alan ürünler arasındaki ilişkiler, `Birliktelik Kuralları` ile `Apriori algoritması` ve `Market Sepet Analizi` çalışması ile tespit edilmiştir. Ürünler arasındaki mevcut birliktelikler ürün satış miktarlarının arttırılması, dolayısı ile gelirde artış sağlamak için kullanılması amaçlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Veritabanlarında Bilgi Keşfi Süreci, Veri Madenciliği, Birliktelik Kuralları, Apriori, Market Sepet Analizi.
dc.description.abstractNowadays, data mining and models are frequently used in order to reveal useful and meaningful information from the data stored in mixed and high data sets. In this thesis, knowledge discovery process in databases, data mining and data mining models are explained. One of the descriptive data mining models Association Rules and algorithms are examined in detail. In the application part of the thesis, a monthly sales data belonging to a company located in the retail sector in Turkey were used. The relations between the products included in the sales data were determined by `Association Rules` and `Apriori algorithm` and `Market Basket Analysis` study. The existing partnerships between the products are intended to increase the amount of product sales and thus to increase the revenue.Keywords: Knowledge Discovery Process in Databases, Data Mining, Association Rules, Apriori, Market Basket Analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonometritr_TR
dc.subjectEconometricsen_US
dc.subjectİstatistiktr_TR
dc.subjectStatisticsen_US
dc.titleÇok boyutlu birliktelik kuralları analizi ve işletme uygulaması
dc.title.alternativeMulti-dimensional association rules analysis and business application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-27
dc.contributor.departmentEkonometri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMultidimensional scaling
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmAssociation rule mining
dc.subject.ytmAssociation analysis
dc.subject.ytmData mining
dc.subject.ytmApriorism
dc.subject.ytmEconometrics
dc.subject.ytmEconometric analysis
dc.subject.ytmBasket analysis
dc.identifier.yokid10249913
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid550670
dc.description.pages192
dc.publisher.disciplineİstatistik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess