Show simple item record

dc.contributor.advisorGüvenç, Alpay
dc.contributor.authorUçak, Begüm
dc.date.accessioned2020-12-02T12:04:26Z
dc.date.available2020-12-02T12:04:26Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/30810
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı; 10 haftalık kara ve su egzersizlerinden oluşan yüzme antrenmanlarının 8-10 yaş grubu çocuklarda vücut kompozisyonu, farklı motorik özellikler ve yüzme performansına etkisinin incelenmesidir.Yöntem: Bu çalışmaya yaşları 8-10 yıl olan 52 çocuk katılmıştır. Katılımcılar üç farklı gruba ayrılmıştır. Bunlar beden eğitimi dersi dışında herhangi bir sportif etkinliğe katılmayan öğrencilerden oluşan kontrol grubu (K,n=24), yüzme ve kara antrenmanı uygulanan deney grubu (D1,n=16), sadece yüzme antrenmanı yapan deney grubudur (D2,n=12). Çalışmada ön-test, ara-test ve son-test dönemlerinde olmak üzere vücut kompozisyonu, el kavrama, bacak ve sırt kuvveti, dikey sıçrama, esneklik, anaerobik güç, kapasite ve dayanıklılık performansları değerlendirilmiştir. Ayrıca deney gruplarında 25m, 50m, 100m, 200m serbest yüzme süreleri kaydedilmiştir.Bulgular: Fiziksel özellikler açısından zamana bağlı grup-içi değişimler anlamlıdır. Esneklik, dikey sıçrama, mekik koşusu performans değerlerinde hem zamana bağlı grup-içi değişimlerde, hem de gruplar-arası değişimlerde anlamlı farklılıklar vardır. Diğer taraftan D1 ve D2 grupları arasında bu değişkenler için tüm ölçüm dönemlerine ilişkin değişimler anlamlı değildir. El kavrama kuvveti, sırt ve bacak kuvveti değerlerinde de hem zamana bağlı grup-içi değişimlerde, hem de gruplar-arası değişimlerde anlamlı farklılıklar vardır. Mutlak, relatif zirve ve minimum güç değerlerinde D1 grubu zamanla anlamlı düzeyde artarken, D1 ve D2 grupları arasında mutlak ve relatif güç değerleri açısından anlamlı farlılık yoktur. Son olarak, yüzme performansının zaman içindeki değişimi her iki deney grubunda da anlamlı bulunmuş olup, gruplar-arası değişim anlamlı değildir.Sonuç: Bu çalışma sadece yüzme antrenmanlarına göre, kara antrenmanı ile birlikte uygulanan yüzme antrenmanlarının 8-10 yaş arası çocuklarda farklı motorik özelliklerin geliştirilmesi ve yüzme performansının arttırılmasında daha etkili bir yöntem olduğunu göstermektedir.Anahtar Kelimeler: çocuklar, yüzme, kara antrenmanı, motorik özellikler
dc.description.abstractPurpose: The purpose of this study was to investigate the effects of 10 weeks of swimming training consisting of dry-land and water exercises on body composition, different motor abilities and swimming performance in 8-10-year-old children.Method: A total of 52 children, aged 8-10 years, participated in this study. Participants were assigned into three groups [control (CG), experimental-I (EG-I), experimental-II (EG-II)]. CG (n=24) did not participate any sport activities except for physical education classes, EG-I (n=16) conducted dry-land exercise program along with swimming trainings, and EG-II (n=12) only participated in swimming trainings. Body composition, grip strength, leg and back strength, vertical jump, flexibility, endurance performances, anaerobic power and capacity were evaluated through pre-, mid-and post-tests. Additionally, 25m, 50m, 100m and 200m freestyle swimming durations were recorded in experimental groups.Results: Significant intra-group differences with time were noted in physical characteristics. Both inter-group and intra-group differences with time were significant in flexibility, vertical jump and shuttle-run performance. Between EG-I and EG-II, no statistically significant differences were determined in changes of these variables for all test periods. Both intra-group differences with time and inter-group differences were also statistically significant in grip strength, leg and back strength. While absolute, relative peak and minimum power values increased significantly with time in EG-I, no significant difference was determined in absolute and relative power values between EG-I and EG-II. Lastly, significant intra-group differences with time were noted in swimming performance, yet inter-group differences were not significant.Conclusion: As a result, compared to the swimming training only, dry-land exercises with regular swimming training were determined as more effective method in 8-10- year-old children with regard to the improvement of different motor abilities and enhancement of swimming performance.Keywords: children, swimming, dry-land exercise, motor abilitiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleKara ve su egzersizlerinden oluşan düzenli yüzme antrenmanlarının çocuklarda vücut kompozisyonu, farklı motorik özellikler ve yüzme performansına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of regular swimming training consisting of DRY-land and water exercises on body composition, different motor abilities and swimming performance in children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-03
dc.contributor.departmentHareket ve Antrenman Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmExercise
dc.subject.ytmExercise movement techniques
dc.subject.ytmSwimming
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmTraining
dc.subject.ytmBody composition
dc.subject.ytmMotor skills
dc.subject.ytmSwimmers
dc.subject.ytmAthletic performance
dc.identifier.yokid10266998
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid556819
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess