Show simple item record

dc.contributor.advisorUsta, Mustafa
dc.contributor.authorKesmetaş Serçe, Merve Nur
dc.date.accessioned2020-12-11T11:21:57Z
dc.date.available2020-12-11T11:21:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/307965
dc.description.abstractÇalışma Osmanlı – Türk ahlâk anlayışının en güzel örneklerinden biri olan ve ilk Türkçe yazılmış ahlâk kitabı olma özelliğini taşıyan Ahlâk-ı Alâî'deki ahlâk ve eğitim anlayışının değerlendirilmesi amacıyla hazırlanmıştır. Kınalızâde Ali Efendi'nin bir çok eseri bulunmakla beraber en meşhur ve en mükemmel eseri Ahlâk-ı Alâî'dir. Kınalızâde döneminin yaygın görüşünün aksine kız çocuklarının eğitim ve din eğitimine dikkat çekmiş, kızların okuma yazma öğrenmelerini tasvip etmiştir. Bu ileri görüşlülük de klasik İslâm eğitimcilerinden tercihimizin niçin Kınalızâde Ali Efendi olduğunu açıklamaktadır.Bu çalışma ile Ahlâk ve Eğitim kavramlarında yoğunlaşıp çocuk eğitimi üzerine Kınalızâdein görüşlerini bu günün anlayışına göre anlatmaya çalıştık. Geleceğimiz olan çocuklarımızın güzel ahlâk timsali, kaliteli bireyler olması için anne-baba, öğretmen, idareci herkesin sorumluluğunun bilincinde olması gerekmektedir.
dc.description.abstractThis study has been conducted to evaluate the moral and education notion in Ahlâk-ı Alâî which is the very first moral book in Turkish and is one of the most beautiful examples of Ottoman-Turkish moral understanding. Although Kınalızâde Ali Efendi has a lot of works, his most famous and most brilliant work is Ahlâk-ı Alâî. In contrast to the widespread view of the era, Kınalızâde drew attention to formal and religious education of girls and welcomed their learning to read and write. This open-mindedness explains why we chose to study Kınalızâde Ali Efendi among classical Islamic educators.In this study, we tried to concentrate on the concepts of Moral and Education and to introduce the opinions of this Islamic scholar about the education of children by passing them through the filter of the present day. In order for our children, who are our future, to become qualified individuals who are the representatives of good moral values, everyone, including the parents, teachers, and administrators, should beware of their responsibilities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKınalızâde Ali Efendi`nin Ahlâk-ı Alâî`sinde ahlâk ve eğitim anlayışı
dc.title.alternativeMoral and education understanding of Kinalizâde Ali Efendi in Ahlâk-i Alâî
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-15
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMoral values
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmChild education
dc.subject.ytmKınalızade Ali Çelebi
dc.subject.ytmMorality
dc.subject.ytmMoral education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmOttoman Period
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmAhlak-ı Alai
dc.identifier.yokid10262261
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558358
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess