Show simple item record

dc.contributor.advisorAlimoğlu, Mustafa Kemal
dc.contributor.authorAybek, Hülya
dc.date.accessioned2020-12-02T12:04:15Z
dc.date.available2020-12-02T12:04:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/30791
dc.description.abstractAmaç: Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde hem eğitim stratejsi hem de öğretim ve öğrenme yöntemi olarak probleme dayalı öğrenme (PDÖ) yaklaşımı kullanılmaktadır. Bu çalışmada PDÖ oturumları hakkında öğrencilerin görüşlerini belirleyen bir ölçek geliştirmek ve öğrencilerin belirlenen görüşleri ile tutumları arasındaki ilişkiyi araştırmak amaçlanmaktadır.Yöntem: Çalışmada, geçerlik ve güvenilirlik çalışması yapılarak geliştirilen, `Kişisel Gelişim`, `Mesleki Gelişim` ve Öğrenme Süreçleri` olmak üzere üç alt boyuttan oluşan `Probleme Dayalı Öğrenmeye Yönelik Öğrenci Görüş Ölçeği` aracılığıyla öğrencilerin PDÖ hakkındaki görüşleri belirlenmiştir. Katılımcıların PDÖ ile ilgili tutumları ise Turan ve Demirel (2010) tarafından geliştirilen `Probleme Dayalı Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği` ile belirlenmiştir. Her iki ölçekten elde edilen puanlar arasında ilişki Spearman Korelasyon testi ile araştırılmıştır. Bulgular: Çalışmaya Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde eğitim gören 569 öğrenci katıldı (%59,9 erkek, %40,1 kadın). Öğrenciler ölçeğin, `Öğrenme Süreci` Boyutunda 'Eğitim yönlendiricisi tecrübeli ise daha verimli geçiyor' maddesine en yüksek düzeyde katılım gösterirken `Öğrenenin objektif olarak değerlendirilmesini sağlıyor.` maddesine ise en düşük düzeyde katılım göstermişlerdir. Bununla birlikte, Kişisel Gelişim Boyutunda `İletişim becerilerimi geliştiriyor` `Mesleki Gelişim` boyutunda ise `Gelecek mesleki yaşamım hakkında bilgi sahibi olmamı sağlıyor.` maddesine en yüksek düzeyde katılım gösterirken, `Aldığım geri bildirimlerle beni geliştiriyor` ve `tıbbi konuları derinlemesine öğrenmemi sağlıyor.` maddesine ise en düşük düzeyde katılım göstermişlerdir. Öğrencilerin probleme dayalı öğrenmeye ilişkin görüşleri ile probleme dayalı öğrenmeye ilişkin tutumları arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir.Sonuç: PDÖ, öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirip, eleştirel bakış açıları kazanarak olaylar arasında neden-sonuç ilişkisi kurmalarını sağlamaktadır. PDÖ sürecinin verimli olmasında eğitim yönlendiricisi önemli bir faktördür. Öğrencilerin PDÖ hakkında deneyimlerinden elde ettikleri görüşleri ile tutumları arasında tutarlılık bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Probleme dayalı öğrenme, tıp eğitimi, ölçek, öğrenci görüşü,öğrenci tutumu
dc.description.abstractObjective: The PBL strategy is adopted and applied in Pamukkale University Faculty of Medicine. This study aimed to develop a scale to determine opinions of the students about PBL sessions and then to investigate if any correlation exists between opinions and attitudes of the students. Method: We developed and validated a scale called `Problem-based Learning Student Opinion Scale` to determine student opinions on PBL. The scale consisted of three sub-dimensions which are `personal evoluation`, `professional development` and `learning processes`. In order to determine student attitudes on PBL, we used `Attitude Scale about Problem Based Learning` created by Turan and Demirel (2010). Results: A total of 569 students from the Pamukkale University faculty of medicine participated in the study (59.9% male, 40.1% female). In learning process dimension, the item receiving the highest mean score was `education is more efficient with experienced facilitators`. The least score was belong to the item `facilitator ensures an objective assessment of learning`. The highest scores were given to the items `develops my communication skills` and `provides information about my future professional life` in the `personal development` and the `professional development` dimensions respectively. The item with the least scores in these dimensions were `getting feedbacks improve me` and `enables me to learn about medical issues in depth`. Student opinions on PBL were found to be significantly correlated to their attitudes towards PBL. Conclusion: Student appreciate the value of faciliators throughout the proces, contribution of PBL to their communication skills and motivator effect of the link between learning process and future professional life. Opininons and attitudes of the students about PBL are consistent with each other.Key words: Problem based learning, medical education, scale, student opinion, studentattitudeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTıp fakültesi öğrencilerinin probleme dayalı öğrenmeye ilişkin görüş ve tutumlarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the opinions and attitudes of Medical Faculty students about problem based learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-04
dc.contributor.departmentTıp Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents-medical
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmProblem based learning
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmEducation-medical
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10275707
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid556849
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess