Show simple item record

dc.contributor.advisorTurabi, Ahmet Hakkı
dc.contributor.authorGörgin, Güngör Bariş
dc.date.accessioned2020-12-11T11:19:31Z
dc.date.available2020-12-11T11:19:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/307715
dc.description.abstractMüzikte çalgı eğitimine erken yaşlarda başlanmasının gerekliliği yadsınamaz bir gerçektir. Ancak bu eğitimin amacına ulaşabilmesi, eğitimin verildiği yaş grubuna pedagojik açıdan bakıp, bedensel, zihinsel, ruhsal ve sosyal gelişimlerinin gözetilmesine de bağlıdır. Bu doğrultuda Klasik Batı Müziği ve farklı ülkelerin geleneksel müziklerinin çalgılarının eğitimine yönelik çeşitli yöntem ve metotların geliştirilmesi süregelmiştir. Diğer taraftan gelişen ve değişen dünyada çağın getirisi küreselleşme olmuş, bu durum pek çok ülkeyi yerel kültürel mirasları koruma ve yaşatma konusunda hassasiyet gösterme ve önlemler alma yoluna sokmuştur. Geleneksel müziklerin bu kültürel mirasın önemli bir parçası olduğu düşünülürse, dünyadaki en köklü geleneksel müziklerden biri olan Geleneksel Türk Müziği'nin korunması, yaşatılması ve sonraki nesillere doğru bir şekilde aktarılması elzem bir öneme sahiptir. Dolayısıyla Geleneksel Türk Müziğinin kuramsal yapısı ve toplu icra geleneklerinin yanı sıra Türk Müziği çalgılarının da çocuk yaşta öğrenilmeye başlanması gerekmektedir. Bu gereklilikler doğrultusunda yapılan bu çalışmada, 11 – 15 yaş arası çocuklardaki ney eğitimine katkıda bulunmak amaçlanmıştır.iiDeneme niteliği taşıyan çalışmada, müzik ve müzik yazısına dair genel bilgiler, Türk Sanat Müziği'nde kullanılan temel kavramlar, neyin tanıtımı, orta – hafif - kuvvetli üfleme ile oluşan sesler ve bunlara dair egzersizler, Türk Sanat Müziği'ndeki temel dörtlü beşliler ve bunlara dair egzersizler, makamların tanıtımı, makam seyirleri ve örnek eserler yer almaktadır.
dc.description.abstractIt is an incontrovertible fact that musical instrument education should be started at early age. However, the achievement of the purpose of this education depends on the pedagogical perspective of the age group in which the education is given and to observe their physical, mental, spiritual and social development. In this direction, various processes and methods have been developed for the education of Western Classical Music and traditional music instruments of different countries. On the other hand, in the developing and changing world, the problem of the era has been globalization and this has led many countries to show sensitivity and take measures to protect and sustenance local cultural heritage. Considering that traditional music is an important part of this cultural heritage, it is essential that the traditional Turkish music, one of the most established traditional music in the world, be protection, perpetuate and transferred to the next generations correctly. On account of, in addition to the theoretical structure and collective executive traditions of Traditional Turkish Music, it is necessary to start learning Turkish Music instruments at a young age. In this study conducted in line with these requirements, aimed to contribute to the education of children between the ages of 11-15.ivIn this experimental study, general information about music and music writing, basic concepts used in Turkish Art Music, introduction of ney, sounds produced by medium-light-strong blowing and exercises related to these, basic quintet quintets in Turkish Art Music exercises, presentation of maqams, maqam views and sample works.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.title11 – 15 yaş arası çocuklarda ney eğitimi (Deneme)
dc.title.alternativeNey training in children between 11 and 15 ages (Experimental)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-08
dc.contributor.departmentİslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10285217
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid575622
dc.description.pages239
dc.publisher.disciplineİslam Tarihi ve Sanatları Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess