Show simple item record

dc.contributor.advisorİşler Dalgıç, Ayşegül
dc.contributor.authorKaya, Ayla
dc.date.accessioned2020-12-02T12:04:55Z
dc.date.available2020-12-02T12:04:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/30757
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, Profesyonel Değerler Modeli doğrultusunda geliştirilen Profesyonel Değerler Eğitim Programı'nın, pediatri hemşirelerinin profesyonel değerler algısı ve iş doyumuna etkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Araştırma girişim ve kontrol gruplarını içine alan ön test-son test ölçümlü randomize olmayan deneysel bir çalışmadır. Bu araştırma, Aralık 2018-Mayıs 2019 tarihleri arasında uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Akdeniz Üniversitesi Hastanesi ve Sağlık Bilimleri Üniversitesi Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde çalışmakta olan 80 pediatri hemşiresi (40 Girişim grubu) (40 Kontrol grubu) oluşturmuştur. Girişim grubundaki hemşirelere Profesyonel Değerler Modeli doğrultusunda geliştirilen Profesyonel Değerler Eğitim Programı uygulanmıştır. Verilerin toplanması amacıyla Birey Tanıtım Formu, Hemşirelerin Profesyonel Değerleri Ölçeği (HPDÖ) ve Sağlık Bakım Çevresi Ölçeği (SBÇÖ) kullanılmıştır. Bulgular: Girişim grubundaki hemşirelerin HPDÖ ön test-son test toplam puanının 93.28 (SS=13.54), 118.83 (SS=14.75) ve SBÇÖ ön test-son test puan ortalamasının 4.32 (SS=0.79), 4.86 (SS=0.54) olduğu bulunmuştur. Kontrol grubunun HPDÖ ön test-son test toplam puanının 96.53 (SS=9.93), 95.93 (SS= 15.44) ve SBÇÖ ön test-son test puan ortalamasının 4.08 (SS=0.92), 4.02 (SS=0.91) olduğu belirlenmiştir. Profesyonel Değerler Eğitim Programı sonrası girişim grubundaki hemşirelerin kontrol grubundaki hemşirelere göre profesyonel değerler ve iş doyum puan ortalamalarında istatistiksel olarak anlamlı artış olduğu görülmüştür. Pediatri hemşirelerinin profesyonel değerleri ile iş doyum düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur (p<.05).Sonuç: Profesyonel Değerler Modeli doğrultusunda geliştirilen Profesyonel Değerler Eğitim Programı'nın pediatri hemşirelerinin profesyonel değerler algısı ve iş doyum düzeylerine pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı etkisinin olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: profesyonel değerler, iş doyumu, pediatri hemşiresi, Profesyonel Değerler Modeli, eğitim programı
dc.description.abstractObjective: This study was conducted to determine the effect of the Professional Values Training Program developed in line with Professional Values Model on the perception of professional values and job satisfaction of pediatric nurses.Method: The study is non-randomized experimental study that measures with pre-test and post-test which includes intervention and control groups. This study was conducted between December 2018 and May 2019. The sample of the study consisted of 40 intervention and 40 control group pediatric nurses who work at Akdeniz University Hospital and the University of Health Sciences Antalya Training and Research Hospital. The intervention group nurses were administered to Professional Values Training Program which was developed in line with Professional Values Model. Data were collected by using the Individual Identification Form, the Nurses' Professional Values Scale (NPVS-R) and the Healthcare Environment Survey (HES). Results: In the intervention group, pre-test and post-test total score of NPVS-R were 93.28 (SD=13.54), 118.83 (SD=14.75) and pre-test and post-test mean score of the HES were 4.32 (SD = 0.79), 4.86 (SD = 0.54). In the control group, pre-test and post-test total score of the NPVS-R were 96.53 (SD=9.93), 95.93 (SD=15.44) and pre-test and post-test mean score of the HES were 4.08 (SD=0.92), 4.02 (SD = 0.91). After Professional Values Training Program, it was observed that there was a statistically significant increase in professional values and job satisfaction scores of the nurses in the intervention group compared to the nurses in the control group. It has been found that there is a significant positive relationship between professional values and job satisfaction levels of pediatric nurses (p<.05).Conclusion: It was determined that Professional Values Training Program which was developed in line with Professional Values Model had a statistically significant effect on the perception of professional values and job satisfaction levels of pediatric nurses.Key words: professional values, job satisfaction, pediatric nurse, Professional Values Model, training programen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleProfesyonel değerler modeli doğrultusunda geliştirilen eğitim programının pediatri hemşirelerinin profesyonel değerler algısı ve iş doyumuna etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the training program developed in line with professional values model on the perception of professional values and job satisfaction of pediatric nurses
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-03-05
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPediatric nursing
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid10313686
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid613822
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess