Show simple item record

dc.contributor.advisorAlbayrak, Hafize Şule
dc.contributor.authorArslan, Mesut
dc.date.accessioned2020-12-11T11:14:20Z
dc.date.available2020-12-11T11:14:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/307178
dc.description.abstractDin-devlet ilişkileri bağlamında Almanya'da İslam İlahiyat Fakülteleri başlığını taşıyan çalışmamızda Almanya'da yaşayan Müslümanların din eğitimi problemi ele alınmış olup, özellikle son yıllarda açılan İlahiyat Fakülteleri bağlamında yüksek İslam eğitimi ele alınmıştır. Çalışmamızda araştırma konumuz nitel araştırma yöntemine uygun olarak doküman analizi tekniğiyle incelenmiştir.Her devlet kendi benimsediği din-devlet ilişkisi modeline dayalı olarak din eğitimi ile ilgili farklı uygulamalar ortaya koymaktadır. Bu bağlamda Almanya'yı değerlendirirken çalışmamızda özellikle İslam eğitimine odaklanılmıştır. Araştırmamızı üç İslam İlahiyat Fakültesi (Tübingen, Osnabrück, Münster) ile sınırlı tutup en bilinen 3 fakülte üzerinden çalışmamızı sürdürdük. Almanya'da ilk İslam İlahiyat Fakültesi 2011'de açılmıştır ve yeni fakülteler açılmaya devam etmektedir. Çalışmamızda bu fakültelerdeki artışın bir talebe binaen olup olmadığı, Alman devletinin hayata geçirmeye çalıştığı Avrupa İslamı fikriyle bağlantısı değerlendirilmiş ve üç ilahiyat fakültesinde İslam eğitimi içerik bakımından incelenmiştir.
dc.description.abstractIn our work which is titled `Islamic theology faculties in the context of state religion relations in Germany`, the problem of religious education of Muslims in Germany is discussed. Higher Islamic education in the context of theology faculties which were opened in recent years are spesifically considered. In this qualitative study, our research topic is examined with document analysis technique.Each state reveals different practices related to religious education based on the religion-state relationship model which it has adopted. Studying Germany in this context, we focused on Islamic education in particular. We confined our study to three most known Islamic theology faculties (Osnabrück, Frankfurt, Münster) and worked on them. The first Islamic theology faculty in Germany opened in 2011 and new faculties continue to be opened. In our study, we worked on whether the increase in these faculties are due to a demand, whether it serves the European Islam that the German state is trying to implement. Moreover, we analyzed the content of three Islamic theology faculties.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleDin devlet ilişkileri bağlamında Almanya`da İslam ilahiyat fakülteleri
dc.title.alternativeIslamic theology faculties in the context of state religion relations in Germany
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-17
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReligion-state relationship
dc.subject.ytmTheology faculties
dc.subject.ytmReligious education
dc.identifier.yokid10312322
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid603199
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDin Sosyolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess