Search
Now showing items 1-10 of 299
Çevre dostu marka uygulamalarının tüketici tercihine etkisi üzerine bir araştırma
(2020-01-17)
Bu araştırmada markaların çevre dostu uygulamalarından, çevresel, sosyal sorumluluklarından, yeşil pazarlama stratejilerinden, yeşil pazarlama karmasını oluşturan yeşil dağıtım, yeşil ürün ve yeşil tutundurma faaliyetlerinden ...
Sürdürülebilir rekabet üstünlüğünü sağlamada rekabet stratejileri ve yenilik yönetiminin rolü
(2020-09-29)
İşletmeler kendi varlıkları ve yetenekleri doğrultusunda pazardaki konumunu korumakta, faaliyetlerini sürdürmektedir. Bu çalışma işletmelerin sürdürülebilir rekabet üstünlüğü sağlayabilmesi için Micheal E. Porter'ın ...
Türkiye`de özel istihdam bürosu aracılığıyla geçici iş ilişkisi: Geçiciliğin sürekliliği
(2020-08-24)
Bu çalışmada ilk olarak toplumsal yaşamda tarihsel olarak çalışmanın anlamındaki değişim, bugünkü niteliği ile ortaya çıkan yabancılaşma olgusu ve gelinen aşamada güvencesiz çalışma incelenmiştir. Çalışma, güvencesiz çalışma ...
İşletmeler açısından temettü politikası.
(2020-12-08)
Analysing Youtube audience based on lifestyle, Uses and Gratification Theory
(2020-06-22)
İnsanlar farklı koşullarda ve yaşam tarzlarında yaşarlar. Pazarlama için, potansiyel tüketici hareketlerini incelemek (gözlemlemek) çok önemlidir çünkü markalar bu tahminlerle stratejilerine karar verirler. Her tüketicinin ...
Kentsel gelişim politikaları bağlamında kentsel dönüşüm uygulamaları: İstanbul Fikirtepe örneği
(2020-01-28)
Kentsel dönüşüm uygulamaları; hızlı kentleşme sonucu oluşan niteliksiz ve sağlıksız alanların yeniden yapılandırılması amacını taşımaktadır. Tanımı gereği kentsel dönüşüm kentlerin yaşam standartlarını iyileştirmek amacını ...
Tüketici boykotlarına katılım tutumunu etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma
(2020-06-19)
Günümüzde tüketici boykotları markalara ve kurumlara karşı bireylerin görüşlerini dile getirme yöntemi haline gelmiştir. Tüketicilerin bireysel tüketimleri çevreyi, pazarı, üretilen ürün ve hizmetleri etkilemektedir. Medya ...
Sivil toplum çalışmalarına katılımı motive edenfaktörler ve gönüllü üniversite öğrencileriarasında bir araştırma
(2020-01-07)
Sivil toplum kuruluşlarında veya gönüllü projelerde ihtiyaç duyulan gönüllününorganizasyona, gönüllü faaliyete kazandırılması ve faaliyet içerisinde verimliliğinin üstdüzeyde olması ancak gönüllüyü motive eden faktörleri ...
Gelir vergisi mükelleflerinin vergiye ilişkin algı ve tutumları: Mardin ili örneği
(2020-03-06)
Modern maliye yazınında vergiye büyük önem atfedilmektedir. Bununla birlikte vergi uyumu konusu da son yıllarda maliye literatürünün en önemli çalışma alanlarından biri olmuştur. Kamu hizmetlerinin etkin ve kaliteli ...
Sosyal medyada tüketim kültürünün yansımaları: İnstagram`da moda bloggerları üzerine bir inceleme
(2020-01-13)
Tüketim, günümüzde ekonomik, sosyal ve kültürel bağlamda gündelik hayatın merkezinde yer alarak, modayı belirleyici kılmakta, yaşam tarzları oluşturmakta, cezbedici ürünlerle estetize edilmiş bir yaşam sunmaktadır. Kullanım ...