Içten yanmalı motorlu hafif binek araçların elektrikliye dönüştürülmesi
dc.contributor.advisor | Rende, Hikmet | |
dc.contributor.author | Altindal, Esin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T11:55:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T11:55:33Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/29839 | |
dc.description.abstract | Bir zamanlar sadece bir düş olarak görülen elektrikli otomobiller 1800'lü yıllarda basit ama bugünlere geleceğini bilir gibi adım adım gelişimini sürdürmüştür. Günümüzde birçok çevre tarafından geleceği parlak olarak nitelendirilen elektrikli otomobiller farklı varyasyonlarla ve çeşitli firmalar tarafından piyasaya sunulmaktadır. Bu otomobillerin her bir parçası, bir elektrikli otomobil parçası olarak üretildiği için geleneksel otomobillerden farklılık göstermektedir. Bu çalışmada, daha önce benzer konularda yapılan birtakım çalışmalara atıfta bulunularak, elektrikli otomobillerin altyapı ve tarihi hakkında bilgiler verilmektedir. Daha sonra elektrikli otomobillerin farklı bakış açılarından sınıflandırmaları yapılarak elektrikli otomobilleri oluşturan bileşenler ve parçalar ayrı ayrı incelenmektedir. Son olarak da içten yanmalı motora sahip bir hafif binek aracın elektrikliye dönüştürülmesi gerçekleştirilmekte ve bu gerçekleştirme sırasındaki değerlendirmeler makine mühendisliği bakış açısıyla incelenerek değerlendirilmektedir | |
dc.description.abstract | Electric cars seen as a dream in the past have consistently improved of late years in constrast to their minor progress in 1800s. Widely accepted and considered to have a bright future the electric cars being mass produced and having multiple variations. Electric cars are different from traditional cars since every single piece is produced and produced particularly for electric cars. This research includes the history of electric cars and their enginering background and also several other researches related to electric cars are cited. Later on, several classifications are presented about electric cars and their sub-components are examined in detail. Finally, the Conversion of Internal Combustion Engined Light Passanger Cars Into Electric cars is explained and studied theoretically evalvating the conversion from mechanical engineering's point of view. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Içten yanmalı motorlu hafif binek araçların elektrikliye dönüştürülmesi | |
dc.title.alternative | The conversion of internal combustion engined light passenger cars into electric vehicles | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10069459 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 389682 | |
dc.description.pages | 55 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |