Show simple item record

dc.contributor.advisorUyanık, Osman
dc.contributor.authorŞahin, Cemil
dc.date.accessioned2020-12-10T12:59:51Z
dc.date.available2020-12-10T12:59:51Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297769
dc.description.abstractBu çalışma dinleme metinlerinden önce ve sonra sorulan soruların ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisine ve hatırlama düzeyine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu Konya, Kulu Cumhuriyet İlköğretim Okulunda öğrenim gören 7/A sınıfından 33 ve 7/B sınıfından 32 olmak üzere toplam 65 öğrenci oluşturmaktadır.Çalışmaya başlanmadan önce 7/A ve 7/B sınıflarına dinlediğini anlama testi uygulanmış ve sonuçlar arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Ayrıca 7/A ve 7/B sınıflarında ders veren farklı branştaki beş öğretmenle görüşme yapılmış ve iki sınıf arasında dinlediğini anlama becerisi bakımından anlamlı bir fark olmadığı sonucuna varılmıştır. Daha sonra bu iki sınıftan 7/B deney grubu, 7/A kontrol grubu olarak yansız atama (rastgele/random) ile belirlenmiştir.Deney grubundaki öğrencilere dinleme testi soruları metin dinletilmeden önce dağıtılmış ve öğrencilerin soruları incelemeleri sağlanmıştır. Daha sonra ise metin dinletilmiş ve dinleme esnasında soruların cevaplanması sağlanmıştır. Kontrol grubundaki öğrencilere ise önce metin dinletilmiş ve dinleme bittikten sonra dinleme testi soruları dağıtılmış ve soruların cevaplanması sağlanmıştır. Bu işlem 3 farklı dinleme metni kullanılarak 4 haftalık bir ara ile 3 defa tekrarlanmıştır. Bu işlem bittikten 7 hafta sonra öğrencilerin dinlediklerini hatırlama düzeylerini ölçmek amacıyla kalıcılık testi uygulanmıştır. Bu uygulamalar 10.10.2011 tarihinde başlamış, 07.02.2012 tarihinde sona ermiştir.Çalışma sonunda elde edilen veriler Excel ve SPSS 16.0 paket programı kullanılarak değerlendirilmiş ve aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır:Deney grubunda uygulanan teknik, kontrol grubuna uygulanan tekniklere göre ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisine daha olumlu katkı sağlamıştır.Dinlenen metinlerin hatırlanmasında deney grubu, kontrol grubuna göre daha başarılıdır.Anahtar Sözcükler: Türkçe öğretimi, dinleme becerisi, dinlediğini anlama, dinlediğini hatırlama.
dc.description.abstractThe current study aimed to determine the effects of pre-listening and post-listening comprehension questions on the level of both recalling and understanding skills of 7th grade students. The study group of the research was composed of 65 students in total, 33 from 7/A and 32 from 7/B classes attending in Cumhuriyet Elementary School in Kulu, a town of Konya.Before starting to this study, the listening comprehension test was performed in classes 7/A and 7/B and no considerable difference was found between the groups. Also, they were discussed with five different branch teachers, teaching in classes 7/A and 7/B. It was determined that there was not a considerable difference between two classes in regard of listening comprehension. Then, classes 7/B as the experimental group and 7/A as the control group were selected randomly.First, the listening comprehension test was handed out to the experimental group, then the text was listened and the questions were answered during the listening process. As for the control group, the text was listened first and then the test was handed out and the students made the test questions answer. This process was repeated for three times with four weeks interval by using three different listening texts. After seven weeks this process was finished, the permanence test was performed in order to evaluate the students? recalling levels on what they listened. These applications started in 10.10.2011 and finished in 07.02.2012.The data obtained from the study were evaluated via SPSS 16.0 package program and Excel, then the following results were obtainedThe technique applied to the experimental group gave a more positive contribution to the listening comprehension skills of 7th grade students compared to the control group?s technique.The experimental group was more successful than the control group in terms of recalling of the listening texts.Key Words: Turkish language teaching, listening skills, listening comprehension, recalling listening.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDinleme metinlerinden önce ve sonra sorulan soruların ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisine ve hatırlama düzeyine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of pre and post listening comprehension questions on the level of recalling and understanding skills of 7th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRemembering
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmListening
dc.subject.ytmListening-understanding
dc.identifier.yokid430667
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311815
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess