Show simple item record

dc.contributor.advisorÇoklar, Ahmet Naci
dc.contributor.authorTercan, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-10T12:59:38Z
dc.date.available2020-12-10T12:59:38Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297728
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı akıllı tahta kullanımının öğrencilerin fen ve teknoloji dersi başarı, motivasyon ve tutumları üzerindeki etkisini araştırmak ve öğrencilerin akıllı tahta kullanımına yönelik görüşlerini belirlemektir. Çalışmada nicel ve nitel yöntemin her ikisinin birlikte kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır.Araştırma 2011-2012 eğitim öğretim yılı birinci döneminde Konya Selçuklu Akşemseddin İlköğretim okulunda öğrenim gören öğrencilerle yürütülmüştür. 7.sınıf Fen ve Teknoloji dersi ?Kuvvet ve Hareket? ünitesinde uygulama yapılmıştır. Araştırmada 33 öğrencinin yer aldığı kontrol grubunda ders içerikleri projeksiyon kullanılarak sunulmuş; 32 öğrencinin yer aldığı deney grubunda ise aynı ders içerikleri akıllı tahta kullanılarak konu anlatılmıştır. Ayrıca beş haftalık uygulama sürecinden sonra öğrencilerle de görüşmeler yapılmıştır. Uygulama sonrasında elde edilen veriler aritmetik ortalama, yüzde-frekans gibi betimsel istatistiklerin yanı sıra öntest-sontest ve gruplararası karşılaştırmalar için bağımsız örneklemler için t testi ve ilişkili ölçümler için t testi yöntemlerinin her ikisi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi ile temalar oluşturulmuştur.Araştırma sonucunda, akıllı tahta kullanılarak yapılan eğitimin, Fen ve Teknoloji dersi Kuvvet ve Hareket alt öğrenme alanında öğrencilerin başarı düzeylerini arttırdığı görülmüştür. Deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında Fen ve Teknoloji dersine yönelik motivasyona göre anlamlı bir fark bulunmamasına karşın; deney grubu öğrencilerinin derse yönelik tutumlarının kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı ve olumlu olduğu görülmüştür. Ayrıca Fen ve Teknoloji ders öğretmenine ve öğrencilere göre akıllı tahta öğrenciyi aktif yapma, kalıcı ve etkili öğrenmeyi sağlama, zamanı etkili kullandırma gibi öğrenci açısından avantaj sağlamaktadır. Öğretmenler açısından ise öğretimi kolaylaştırma ve verimli olduğu ortaya çıkmaktadır. Akıllı tahtaların materyal hazırlama zorluğu, kalem kullanma zorluğu ve teknik sorunlar gibi problemleri bulunmaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to search the impact of using interactive whiteboard on students? academic achievement, motivation and attitude and to determine the opinions of teachers on the use of interactive whiteboard. In this study, we use the mixed method in which both quantitative and qualitative method are used together.The research was conducted through students at Konya Selçuklu Akşemseddin Primary School in 2011-2012 academic years. This research was carried out at 7th grade in Force and Motion themes in Science and Technology course. Research data were obtained from academic achievement test, Science and Technology Motivation Scale, Science and Technology Attitude Scale and Interwiev Forms.As a result it is found that the use of interactive whiteboard instruction method increase the achievement levels of students in Science and Technology Course. Although there is no significant difference in terms of Motivation in Science and Technology between experiment and control group, the attitudes of experiment group students in Science and Technology were higher than those of control group students. Moreover, according to teacher and students; interactive whiteboard is an advantage for students such as making students active, providing permanent and effective learning, using time effectively. For teachers, interactive whiteboard emerges to facilitate teaching efficiently. There are some problems in using interactive whiteboard such as difficulty in preparing materials and using the pen and also some technical problems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAkıllı tahta kullanımının öğrencilerin fen ve teknoloji dersi başarı, tutum ve motivasyonuna etkisi
dc.title.alternativeThe effects of interactive whiteboard use on achievement, attitude and motivations on science and technology course of students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmSmart board
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmEducational tools
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmSuccess evaluation
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid432225
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid321243
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess