Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçak, Nuriye
dc.contributor.authorBayram, Kadriye
dc.date.accessioned2020-12-10T12:59:36Z
dc.date.available2020-12-10T12:59:36Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297719
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı; bilgisayar destekli öğretimde yer alan animasyonların kullanılmasının, Sınıf Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan Lisans 1.sınıf öğretmen adaylarının, Genel Kimya dersindeki ?Maddenin Sınıflandırılması ve Karışımların Ayrılması? konusundaki akademik başarıları, öğrendikleri bilgileri akılda tutma düzeyleri ve derse olan tutumları üzerine etkisini ölçmektir.Araştırma, 2011-2012 akademik yılının 2. döneminde Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü Genel Kimya dersi alan lisans 1.sınıfta bulunan toplam 80 öğretmen adayına uygulanmıştır. Bu öğretmen adayının 40'ı deney grubuna, 40'ı kontrol grubuna rastlantısal olarak atanmıştır. Araştırmanın verileri, 25 maddelik ?Genel Kimya Akademik Başarı Testi?, 20 maddelik ?Kimyaya Karşı Tutum Ölçeği? ve Kalıcılık Testi ile elde edilmiştir. 25 maddelik ?Genel Kimya Akademik Başarı Testi? araştırmacı tarafından geliştirilmiş olup, güvenirlik katsayısı (Cronbach Alpha) olan ?= 0,835 olarak hesaplanmıştır. Kimyaya Karşı Tutum Ölçeği, Feyzioğlu ve Tüysüz tarafından, 2003 yılındaki ?The Effects of Computer Simulations On Students' Success and Attitudes in Teaching Chemistry? adlı çalışmalarında güvenirlik katsayısı 0,82 olarak geliştirilmiş olup, kendilerinden izni alınarak araştırmada kullanılmıştır. Ölçek, 20 maddeden oluşan beşli likert tipi bir ölçektir. Araştırmada ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,89 olarak bulunmuştur. Bu başarı testi ile tutum ölçeği ön test-son test olarak uygulanmıştır. Başarı Testi, uygulamadan beş hafta sonra kalıcılık testi olarak kullanılmıştır. ?Maddenin Sınıflandırılması ve Karışımların Ayrılması? konusu deney grubunda araştırmacı tarafından animasyonlarla desteklenmiş yapılandırmacı yaklaşımla anlatılırken, kontrol grubunda ise sadece yapılandırmacı yaklaşımla anlatılmıştır. Elde edilen veriler, bilgisayar ortamına SPSS paket programı ile geçirilerek değerlendirilmiştir.Analizlere göre deney grubuna uygulanan animasyonlarla desteklenmiş yapılandırmacı yaklaşımın, kontrol grubuna uygulanan yapılandırmacı yaklaşıma göre akademik başarıyı arttırmada ve akılda kalıcılığı sağlamada daha etkili olduğu görülmüştür. Deney grubu öğrencilerinin kimya dersine karşı tutumları da puan olarak artmasına rağmen anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür.
dc.description.abstractThe main objective of this study is to measure effect of the use of animations in computer supported instruction on license first class candidate teachers? continuing Primary Class Teacher Education program academic achievement in general chemistry course, on `Classification of Matter and Mixtures Separation` issue, levels of retention information learned and attitudes towards the course.The research was applied to eighty license 1st class candidate teachers taking general chemistry course in Necmettin Erbakan University Ahmet Keleşoğlu Faculty of Education, Primary Class Teacher Education Department, in 2011-2012 academic year?s 2nd period. The 40 candidate teachers were assigned to experimental group and the rest were assigned to control group randomly. Research?s data were obtained with 25-item `General Chemistry Academic Achievement Test`, 20-item `Attitude Scale Towards Chemistry ` and ?Retention Test?. 25-item `General Chemistry Academic Achievement Test` was developed by the researcher and the reliability coefficient (Cronbach's alpha) was calculated as ? = 0.835. Attitude Scale developed by Feyzioğlu and Tüysüz at ?The Effects of Computer Simulations On Students? Success and Attitudes in Teaching Chemistry? issue in 2003 and found reliability coefficient as 0,82 was used by research permission. The scale is five Likert-type scale with 20 items. The Cronbach's alpha reliability coefficient was found as 0.89. This achievement test and attitude scale was applied as pre test-post test. Achievement Test was used as a retention test after five weeks from application. ?Classification of Matter and Mixtures Separation` issue was described constructivist approach supported with animations in the experimental group by researcher and the constructivist approach just in the control group. The data obtained were evaluated through a computer program with the SPSS package.It was seen according to the analysis that that the cogritive approach supported animations applied to experiment group was more affective to increase the acedemical success and provide permanence in mind than the cognitive approach applied to control group. Also, the experimental group students' attitudes toward chemistry was not a significant difference despite the increase in points.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.titleAnimasyon kullanımının öğretmen adaylarının genel kimya dersindeki erişilerine, tutumlarına ve kalıcılık düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of using animation on the candidate teachers' academic achievements, attitudes and retention levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChemistry education
dc.subject.ytmChemistry lesson
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAnimation
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmChemistry teaching
dc.identifier.yokid431742
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311805
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess