Show simple item record

dc.contributor.advisorSevinç, Sema
dc.contributor.authorCoşkuner, Sonat
dc.date.accessioned2020-12-10T12:59:33Z
dc.date.available2020-12-10T12:59:33Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297709
dc.description.abstractBu araştırma, 7?11 yaş grubu özengen keman eğitimi alan çocuklarda başlangıç seviyesinde Türk ezgilerinin kullanılabilirliği üzerine bir fikir yürütülmüş ve buna istinaden uluslararası keman metotlarından olan Müller ? Rusch keman metodu yöntemi kullanılarak, deney ve kontrol grupları oluşturulmuş ve Türk ezgilerinin küçük yaş keman eğitiminde kullanılabilirliği araştırılmıştır. Deney grubuna araştırmacının seçip kemana adapte ettiği Türk ezgileri materyalleri, kontrol grubuna ise Müller ? Rusch keman metodu materyalleri kullanılarak 12 haftalık bir süreçte eğitim verilmiştir.Araştırma grubu Ondokuz Mayıs Üniversitesi Vakıf İlköğretim okulunda eğitim alan 7?11 yaş grubu çocuklardan seçilmiştir. Kontrol Gruplu Son-Test Deney Deseni kullanılarak yapılan araştırmada veriler deney ve kontrol gruplarına göre iki şekilde sınıflandırılmıştır. Gözlemlenen her davranışa ait veri, deney ve kontrol grubuna göre iki gruba ayrılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre öneriler geliştirilmiştir.Araştırmanın sonucunda Türk ezgileri materyallerinin Muller ? Rusch keman metodundaki materyallere eşdeğer olduğu ve bu tür bir eğitimde kullanılabileceği ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThis research was conducted on children who have been receiving violin training from 7 to 11 year olds to carry out the availability of Turkish melodies and using the Müller-Rusch String method on experimental and control groups in accordance with this study. The experimental group was adapted to Turkish melody materials by the researcher whereas the Müller-Rusch String method materials was used on the control group for a 12 week period.The research group was chosen from the Ondokuz Mayıs University Vakıf Elementary School from 7 to 11 year olds. By using the Control Group Post Test Test Pattern the experimental and control group was categorized into two groups. Every data that was recorded from an action, was recorded into two groups experimental and control groups. Recommendations are based on researchs results.At the end of the experiment it was presented that both Turkish melody materials and Müller-Rusch String method materials availability were demonstrated to be equivalent.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüller-Rusch metodu ve bu anlayışla hazırlanmış Türk ezgilerinin 7?11 yaş grubu çocuklarının keman çalma becerilerine etkileri
dc.title.alternativeMüller- Rusch method and prepared in this manner Turkish melodies effects of violin playing skills of the children aged 7-11
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmViolin
dc.subject.ytmString instruments
dc.subject.ytmChild education
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid432208
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid321215
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess