dc.contributor.advisor | Ünüsan, Nurhan | |
dc.contributor.author | Büyükkarci, Ayşegül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:59:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:59:26Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297687 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Cumhuriyet döneminde gerçekleştirilen Heyet-i İlmiye ve Eğitim Şurası denen resmi eğitim toplantıları ve eğitim-öğretim konuları ayrıntılı olarak tartışılmış, eğitimde bazı ana ilkelerin belirlenmesine çalışılmıştır. Temmuz 1921'de ki Maarif kongresi dışında, ilk defa bir toplantı 1.Heyet-i İlmiye adıyla Temmuz 1923'te gerçekleştirilmiştir. 2.si Nisan 1924'te, 3. sü Aralık 1925- Ocak 1926'da yapılmıştır. Heyet-i İlmiyelerde ele alınan temel konular daha çok ilköğretimle ilgilidir, kapsadığı konular ise, yatılı bölge okullarının açılması, Sultani adının liseye çevrilmesi, öğretmen okullarının 5 yıla çıkarılması, ders kitapları, öğretmenlerin özlük hakları, liselerin belirli merkezlerde toplanması, talim ve terbiye dairesinin kurulması vb. konuları kapsamaktadır.Milli Eğitim Şuraları ise 1939, 1943, 1946, 1949, 1953, 1957, 1962, 1970, 1974, 1981, 1982,1988, 1990, 1993, 1996, 1999, 2006, 2010 olmak üzere toplam 18 adettir. Bu şuralarda başta ilköğretim olmak üzere ortaöğretim ve yükseköğretim kurumları ile ilgili temel konular görüşülmüştür. Konumuz olan okul öncesi eğitimle ilgili olarak 1939?2011 yılları dâhil olmak üzere toplam 18 Kongre tarafımızdan taranmış olup özellikle okul öncesi eğitimle ilgili görüşmeler, alınan kararlar ve uygulamaları çalışmamıza ağırlıklı bir biçimde yansıtılmaktadır.Kaynak olarak başta Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kitaplar halinde yayınlanan Şura Karar ve Belgeleri gözden geçirilmiş, konuyla ilgili yine Milli Eğitim Dergileri, kitaplar, gazeteler, tezler, yayınlanmış seminerler, istatistiksel bilgiler vb. çalışmaların tümü gözden geçirilmiş olup bu çalışmaların ışığı altında özgün fikirlerimiz ortaya konulmaya çalışılmaktadır. | |
dc.description.abstract | In this research, the education meetings which are called Committee of Science and Council of Education made in the period of Republic and the issues of education and teaching are discussed and it is tried to identify basic principles in education. Except the Congress of Education made in June 1921, a meeting called Committee of Education was firstly set in June 1923. The second of these meetings was carried out in April 1924, the third one in December 1925 and the forth one in January 1926 were carried out. The basic issues discussed in the meetings of Committee of Science were related to primary education and the issues were mainly about opening boarding schools, transforming the name ?Sultani? to ?Lise? (high school), increasing the time period of teacher?s Schools to 5 years, textbooks, employee personal rights of teachers, gathering high schools in a definite center, establishing Board of Education and Discipline etc.Council of National Education are eighteen in number which are carried out in 1939, 1943, 1946, 1949, 1953, 1957, 1962, 1970, 1974, 1981, 1982,1988, 1990, 1993, 1996, 1999, 2006 and 2010. In these councils, mainly issues of primary education and higher education issues were talked over. In our study 18 congresses between the years of 1939 and 2011 were scanned and the debates on preschool education, taken decisions and implementations were intensively reflected.As resource firstly council?s decisions and documents published by Ministry of National Education were scanned and again National Education magazines, books, thesis, published seminars, and statistical information studies were reviewed and were heavily tried to present our original ideas in the light of these studies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Milli Eğitim Şuraları`nda okul öncesi eğitimi ile ilgili alınan kararlar ve uygulamaları | |
dc.title.alternative | Decisions taken by the pre-school education and applications in National Education Councils | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Educational planning | |
dc.subject.ytm | Educational policies | |
dc.subject.ytm | Consultation | |
dc.subject.ytm | National Education Council | |
dc.subject.ytm | Decision making | |
dc.identifier.yokid | 434483 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321245 | |
dc.description.pages | 198 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı | |