Show simple item record

dc.contributor.advisorBeyhan, Ömer
dc.contributor.authorKöksal, Onur
dc.date.accessioned2020-12-10T12:59:25Z
dc.date.available2020-12-10T12:59:25Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297683
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; İlköğretim 5.sınıf İngilizce derslerinde kullanılan bellek destekleyici stratejilerin erişiye, tutuma, kelime bilgisine ve kalıcılığa etkisini belirlemektir. Araştırma, ön test- son test kontrol gruplu deneme modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen İngilizce dersi erişi testi, İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği, İngilizce dersi kelime testi ve yine İngilizce dersi kelime kalıcılık testi kullanılmıştır. Ayrıca deney grubunda bellek destekleyici strateji kullanımına yönelik öğrencilerin düşüncelerini nitel boyutta belirlemek için öğrencilere her ders sonunda tutturulan yansıtıcı günlük, veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Araştırma 2011-2012 eğitim- öğretim yılında Konya il merkezinde bulunan Dr. Teoman Bilge İlköğretim Okulu 5.sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Gruplar oluşturulur iken İngilizce dersi erişi testi, İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği ve İngilizce dersi kelime testi okulda bulunan ve 109 öğrenciden oluşan toplam dört adet 5. sınıf şubesine uygulanmış ve şubelerden elde edilen ön test sonuçlarına göre iki çalışma grubu belirlenmiş ve kura yolu ile gruplardan biri deney diğeri ise kontrol grubu olarak tayin edilmiştir. Çalışmada deney grubu olan 5D ve kontrol grubu olan 5A sınıflarının herbirinde 28 olmak üzere, toplam 56 öğrenci yer almıştır12 hafta boyunca araştırmacı tarafından İngilizce derslerinde deney grubunda kelime öğretiminde bellek destekleyici stratejilerden anahtar sözcük yöntemi kullanılır iken kontrol grubunda ise mevcut ilköğretim programında yer alan öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Her iki grupta da çoğunlukla özgün görseller kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilerin gruplar arası analizinde bağımsız örneklem t testi ve ANCOVA kullanılır iken nicel verilerin grup içi analizinde bağımlı örneklem t testi kullanılmıştır. Yansıtıcı günlüklerden elde edilen nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlar şu şekilde özetlenebilir:1. Uygulanan bellek destekleyici strateji deney grubu öğrencilerinin İngilizce dersi erişilerini arttırmıştır.2. Uygulanan bellek destekleyici strateji deney grubu öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik olumlu tutumlarında artış meydana getirmiştir. Ancak deney ve kontrol gruplarının tutum ölçeğinden almış oldukları son test tutum puanları karşılaştırıldığında, her iki grupta da gerçekleştirilen etkinliklerin öğrencilerin İngilizce dersine karşı olumlu tutumlarının arttırılmasında aynı derecede etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır.3. Uygulanan bellek destekleyici strateji deney grubu öğrencilerinin İngilizce kelime bilgisi erişilerine olumlu yönde etki etmiştir.4. Uygulanan bellek destekleyici strateji deney grubu öğrencilerinin öğrenmiş oldukları İngilizce kelimelerdeki kalıcılığı artırmıştır.5. Deney grubu öğrencilerinin kelime testinden almış oldukları son test ve kalıcılık testi ortalamaları kontrol grubu ile karşılaştırıldığında uygulanan bellek destekleyici strateji, deney grubu öğrencilerinin öğrenmiş oldukları İngilizce kelimelerdeki kalıcılığı anlamlı düzeyde artırmıştır.6. Deney grubundaki öğrencilerin tuttukları yansıtıcı günlüklerden elde edilen veriler tutum ölçeğinden elde edilen sonuçlar ile paralel bir şekilde bellek destekleyici stratejinin kullanıldığı gruptaki öğrencilerin motivasyonlarının ve derse karşı ilgilerinin arttığını ortaya koymuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effect of mnemonics used in English classes of 5th graders on achievement, attitude, vocabulary knowledge and retention. Research was carried out with a pre-test post-test model with a control group. English achievement test, attitude scale towards English lesson, English vocabulary test and vocabulary retention test which were developed by the researcher were used. Besides, the students in the experimental group were asked to keep a reflective dairy to be used as a means of data collection to qualitatively assess their opinions about using mnemonic strategies.The study was carried out in Dr. Teoman Bilge Primary School in Konya city center in 2011-2012 educational year. English lesson achievement test, attitude scale for English lesson and English vocabulary test were administrated to 109 students in four sections of 5th graders in the school and two sections were determined as study groups depending on their pre-test results and by lot one of them was assigned as the control group and the other was assigned as the experimental group. The study involved a total of 56 students, 28 being in section 5D, which was the experimental group and 28 being in section 5A, which was the control group.For 12 weeks, the researcher applied the Key Word Method in English classes in the experimental group, in the control group the teaching methods prescribed by current primary English program were used. In both groups, most of the time authentic visuals were used.For between-groups analysis of quantitative data collected in the study, independent samples t-test and ANCOVA were used, while dependent samples t-test was used for between-groups analysis of quantitative data. Content analysis method was used to analyze the data collected through reflective journals.The results of the study can be summarized as follow:1.Mnemonic Strategy applied in this study increased the students? overall achievement and attainment levels in English lesson.2.Mnemonic Strategy applied in this study Mnemonic Strategy applied in this study led to an increase in students? attitude towards English classes.3.Mnemonic Strategy applied in this study had a positive influence on students? English vocabulary learning, achievement and attainment.4.Mnemonic Strategy applied in this study increased the retention of new vocabulary students learnt.5.Data from the reflective dairies students in the experimental group kept which are in parallel with the results obtained from attitude scale revealed that the level of motivation and interests of the students in English classes in the Mnemonic strategy group increased.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 5. sınıf İngilizce derslerinde kullanılan bellek destekleyici stratejilerin erişiye, tutuma, kelime bilgisine ve kalıcılığa etkisi
dc.title.alternativeThe effect of mnemonic devices on achievement, attitude, vocabulary learning and retention on the fifth year primary school English lessons
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmMemory supporters
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid445842
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid321216
dc.description.pages299
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess