Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztaş, Haydar
dc.contributor.authorTanriverdi, Hanife
dc.date.accessioned2020-12-10T12:59:24Z
dc.date.available2020-12-10T12:59:24Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297680
dc.description.abstractÇevre sorunlara karşı bireysel ve toplumsal duyarlılık gittikçe artmakta olup, özellikle küresel ısınma ve sera gazları gündemin önemli konularını oluşturmaktadır. Küresel ısınma ve sera gazlarının etkisi görsel ve yazılı basında geniş olarak işlenmektedir. Küresel ısınmanın bazı fiziksel, kimyasal ve biyolojik olayları içermesi nedeniyle anlaşılmasında zorluklar söz konusudur. Lise müfredat programlarında sera gazları ve küresel ısınmanın etkilerine geniş olarak yer verilmesine rağmen küresel ısınma ile ilgili temel olayların açıklanmasında bazı sorunlarla karşılaşıldığı bilinmektedir.Bu çalışmanı evrenini Sivas ili Gürün ilçesinde bulunan Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 10. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilere daha önce Boyes ve Stanisstreet (1993) tarafından geliştirilen bir anket uygulanmıştır. Bu anket toplam 242 öğrenciye uygulanmıştır.Öğrencilerin küresel ısınma ile ilgili bazı alternatif görüşlere sahip oldukları, sera etkisine en çok katkıda bulunan gazın karbon dioksit (CO2) olduğunu öne sürdükleri, nükleer enerji üretimini küresel ısınmanın ana sebebi olarak gördükleri saptanmıştır. Kurşunsuz benzin kullanımının ozon üretiminin artmasına, asit yağmurları'nın muhtemel nedenlerinin ise benzin ve dizelle çalışan motorlar tarafından salınan gazlar olabileceğini öne sürmüşlerdir. Öğrencilerin ekolojik olaylar ve besin zinciri ile ilgili temel olayları anlayabildikleri, ağır metallerin ekosistem için zararlı etkilerini ve yenilenemeyen atık maddelerin çevreye zararlı etkileri ve dönüşümlerinin zorluğunu bildiklerini söylemek mümkündür.
dc.description.abstractToday?s sensibility toward to environmental issues gradually is increase, specially global warming and sera gases are prominent matters. In the press and media the effects of sera gases and global warming take place in large. It is known that global warming is included some physical, chemical and biological events, so it makes difficult understanding of subject. Although syllabus of High Schools gives a large place for global warming, it is known that there is some problematic issues which easily could lead to misconceptions.The space of this research was Gürün Industrial & Technical Vocation High school 10th Grade students. A questionnaire previously developed by Boyes and Stanisstreet (1993) has been applied to totally 242 students. It has been shown that students were have some misconceptions about sera gases and their effects into atmosphere. According to results CO2 was predominant gases which responsible for sera effect. Also they claimed that nuclear energy was the main effecting factor for global warming. Unleaded benzene was increasing ozone in atmosphere, in contrast the engine with benzene and diesel were cause of acid rains.It was has been detected that students were conscious of basic ecological events, matter cycle, the effects of heavy metals into ecosystem and matter cycling.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin çevreye yönelik bilgi ve tutumları
dc.title.alternativeEnvironmental attitudes of secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironment identification
dc.subject.ytmEnvironmental knowledge
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmGlobal warming
dc.subject.ytmOzone
dc.subject.ytmGreenhouse gases
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmEnvironment
dc.identifier.yokid447304
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid321237
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess