Şırnak ili 6 yaş altı okulöncesi dönem çocuklarında malnutrisyon prevalansına farklı bir bakış
dc.contributor.advisor | Ünüsan, Nurhan | |
dc.contributor.author | Acar, Ayber | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:59:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:59:24Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297678 | |
dc.description.abstract | Beslenme, kişinin büyümesi ve gelişmesi (anne karnında ve daha sonra) sağlıklı üretken olarak yaşamını sürdürmesi için gerekli olan besinlerin alınmasıdır. Sağlıklı büyüme, gelişme ve özellikle zeka gelişimi için yeterli ve dengeli beslenme şarttır. Bu nedenle çocukların beslenme alışkanlıkları edinmesi her ailenin ve öğretmenin eğitim sorumluluğudur. Aile bireylerinin ve öğretmenlerin tutum ve davranışlarının tutarsız ve dengesiz olması, çocuğun ruhsal durumunun değerlendirilememesi, eğitim düzeyinin düşük olması, değer yargılarının gerçekçi olmaması, bireyler arasında uyumsuzluk gibi çok çeşitli etkenler çocuğun beslenmesini ve beslenmeye karşı olumlu tutumlar kazanmasını zorlaştırmaktadır. Bu araştırma ?Okul Öncesi dönem çocukların beslenme alışkanlıklarını ve malnutrisyon sebeplerini? araştırmak amacıyla yapılmaktadır. Bu araştırma yapılırken Şırnak ili'nde bulunan sağlık kurumları ile ilçelerden gelen istatistik sonuçlarından faydalanılmış ve bu görüşler sonucu elde edilen veriler yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Beslenme, Okulöncesi Dönem, Aile, Okulöncesi Öğretmenleri, Malnutrisyon. | |
dc.description.abstract | Nutrition is the process of getting the right type of food for good health and growth (in the mother?s womb and afterwards) and survival as a healthy fertile. A sufficient and balanced diet is necessary for a healthy growth and especially intelligence development. There are some various factors that make the child?s feeding and acquiring positive attitudes to nutrition difficult: family members and teachers? attitudes and behavior are inconsistent and unstable, the child's mental status cannot be evaluated, education level is lower, ethnic values are not realistic, there is incompatibility between the individuals. Therefore, both parents and teachers? approach to the topic of nutrition is very important. The aim of this reserarch was to investigate ?Pre-term children's eating habits and the causes of malnutrition?. While conducting this study the statistical results of districts with health care institutions in the province of Sirnak utilized and interpreted the data obtained as a result of these opinions.Keywords : Nutrition, Pre-School Period, Family, Pre-school Teachers, Malnutrition. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Beslenme ve Diyetetik | tr_TR |
dc.subject | Nutrition and Dietetics | en_US |
dc.subject | Ev Ekonomisi | tr_TR |
dc.subject | Home Economics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Şırnak ili 6 yaş altı okulöncesi dönem çocuklarında malnutrisyon prevalansına farklı bir bakış | |
dc.title.alternative | Period of preschool children under age 6 the prevalence of malnutrition Şırnak a different perspective | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Nutrition | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Nutrition disorders | |
dc.subject.ytm | Şırnak | |
dc.identifier.yokid | 447213 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407544 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |