Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgen, Mustafa
dc.contributor.authorDemirkol, Naime
dc.date.accessioned2020-12-10T12:59:21Z
dc.date.available2020-12-10T12:59:21Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297669
dc.description.abstractAraştırmanın temel amacı yazım hataları bulunan ve yazma güçlüğü çeken iki öğrenci üzerinde uygulanan bireysel program sonucunda öğrencilerin çalışma öncesi ve sonrasındaki yazım yanlışları arasındaki farkı ortaya koymaktır. Bu araştırmada, örneklemi oluşturan iki öğrenci üzerinde ilk okuma yazma sürecinde bitişik eğik yazı öğretiminin çeşitli değişkenler (oturma, kâğıt tutma, kalem tutma, okunaklılık, bağlantı, boşluk bırakma, yazım hızı, imla kurallarına uygunluk) açısından değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu öğrencilerin doğru hecelemeyi öğrenmesinin yazma başarısını artıracağı düşünülerek, araştırmanın 10 saatlik bölümünde de hece çalışması gerçekleştirilmiştir. Ayrıca araştırmada doğru yazım başarısı da ayrı bir ölçüt olarak değerlendirilmiştir.Araştırmacı yazma güçlüğü çeken bu iki öğrenciye 70 saatlik bir çalışma programı uygulamıştır. Bu çalışmada öğrencilere sırasıyla ilk önce sesler, iki sesten oluşan heceler, üç ve dört sesten oluşan heceler, iki heceden oluşan kelimeler, üç ve dört heceli kelimeler, sonrasında kısa cümleler ve en son olarak da metinler dikte ettirilmiştir. Heceleme çalışmalarına da araştırma süresince devam edilmiştir. Ayrıca araştırmacı bu 70 saatlik çalışma sürecinde araştırmanın örneklemini oluşturan iki öğrenciye araştırmanın ölçütlerini oluşturan değişkenler hakkında bilgi vererek öğrencilerin yazım hatalarının düzeltilmesi için çalışmıştır.Araştırmanın sonucunda her iki öğrencinin de yazma sürecinde oturma, kâğıt tutma ve kalem tutma hataları tamamen yok olmuştur. Bu çalışmada öğrencilerin, seslerin yazımındaki bağlantı hataları ve yazıda eğim hatasından kaynaklanan harfler arasındaki boşluğun gereğinden az ya da çok olması sorununu düzeltmek oldukça uzun bir zaman almıştır ve araştırmanın sonucunda bu hataların oldukça azalsa da tamamen yok olmadığı gözlenmiştir.Araştırma sürecinde öğrencilerin en çok ?a, e, E, S, s, ş, l, r, p, P, z, F ve m? harflerinin yazımında zorlandıkları görülmüştür. Araştırmanın sonunda öğrenciler, imla ve noktalama konusunda oldukça başarılı bir hale gelmiştir. Sadece virgül kullanımında öğrencilerin bazı hataları devam etmiştir. Araştırma sonunda her iki öğrencinin de doğru yazım ve heceleme başarılarının, araştırma öncesi ile kıyaslandığında oldukça arttığı gözlenmiştir. Ayrıca bu araştırma sonucunda her iki öğrencinin de yazma ve okuma hızlarının da arttığı gözlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of the study is to manifest the difference between pre and post-study carried out to amend the mistakes as a result of an individual programme applied on two students who misspelled and had difficulty in writing. In the study, the teaching of cursive writing was evaluated with regard to different variables (sitting position, holding the paper and pencil, legibility, connection of the letters, interspacing, writing speed, and compliance to spelling rules) during the process of teaching the initial reading and writing to the two sample students. Thinking that if the students learn correct syllabizing, it would increase their succes in writing; a syllabary study was carried on in ten hours of the study. Furthermore, the succes of correct writing was considered as another criterion.The resarcher applied a 70 hour training programme on the mentioned two students, who had difficulty in writing. Starting from the sounds, the syllables comprised of two sounds, the syllables comprised of three and four sounds, the words comprised of two syllables, the words with three and four syllables, then short sentences, and lastly some texts were dictated in turn to the students. The studies on syllabication went on throughout the study. Besides, informing the two students about the variables constituting the criterion of the study, the researcher tried to amend their mistakes in spelling during the whole 70 hour study.At the end of the study, the mistakes of the two students in sitting and holding the paper and pencil were completely rectified. In the study, rectifying the mistakes of the students in connecting the letters and too much or little interspacing between the letters due to mistakes in forming the letters in italic style took long time. Although the mistakes were quite lessened, they were not completely rectified.It was seen during the study that the two students had the most difficulty in writing ?a, e, E, S, s, ş, l, r, p, P, z, F and m.? At the end of the study, the students were quite successful in spelling and punctiation. They rarely made mistakes only in using the comma. When compared to their pre-suty writing, the success of the students in correct writing and syllabization at the end of the study substantially increased. Furthermore, it was observed that both students increased their reading and writing speeds at the end of the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2. sınıfa devam eden iki öğrencinin yazım hatalarının düzeltilmesi üzerine bir durum çalışması
dc.title.alternativeA case study on the amendment of the misspelling of two second grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReading-writing difficulty
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmWriting errors
dc.identifier.yokid436982
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311796
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess