6. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programı maddenin tanecikli yapısı ünitesindeki kazanımların ulaşılabilirliğinin değerlendirilmesi: Konya il merkezi örneği
dc.contributor.advisor | Yağız, Dursun | |
dc.contributor.author | Özön, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:59:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:59:20Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297667 | |
dc.description.abstract | Çalışmada Konya'nın merkez ilçelerindeki ilköğretim okullarında gerçekleştirilen öğretim faaliyetleri ile Fen ve Teknoloji öğretim programında yer alan ?Madde ve Değişim? öğrenme alanına ait 6. sınıf ?Maddenin Tanecikli Yapısı? ünitesinde öngörülen kazanımlara ne derece ulaşıldığı araştırılmıştır. Çalışmada karma araştırma modeli uygulanmıştır. Çalışmanın nicel boyutunda fen ve teknoloji öğretim programında yer alan 6. sınıf maddenin tanecikli yapısı ünitesinde yer alan kazanımları ölçen başarı testleri hazırlanmıştır. Bu başarı testleri Konya'nın merkez ilçeleri olan Selçuklu, Karatay ve Meram' da devlet ve özel ilköğretim okullarında öğrenim görmekte olan 6. sınıftan 6347 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan hesaplamalar sonucunda öğrencilerin testlerdeki soruları doğru cevaplama oranı %51,8 bulunmuştur. Çalışmanın nitel boyutunda bu başarısızlığın nedenlerinin araştırılması amacıyla fen ve teknoloji öğretmenleri, 6. sınıf öğrencileri ve akademisyenlerle görüşmeler yapılmıştır. Sonuç olarak;?ünite kazanımlarının sayıca fazla olduğu,?öğrencilerin bilişsel düzeylerine göre soyut kalan kazanımların programdan tamamen çıkarılması ya da bir üst sınıfa aktarılması gerektiği,?öğretmenler tarafından etkinliklerin tam olarak gerçekleştirilemediği, bu nedenle de öğrenilenlerin günlük hayata aktarılamadığı,?üniversitelerde öğretmen adaylarının eğitiminin niteliğinin artırılması gerektiği,?okulların laboratuar ve araç-gereç eksikliği,?ders kitabında yanlış ifadelerin bulunduğu ve kitabın günlük hayatla bağlantılı bir şekilde zenginleştirilmesi gerektiği,?öğrencilerin okuma alışkanlıklarındaki yetersizlikler nedeniyle okuduğunu anlamada yaşadıkları güçlükler tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this work out it is studied that how it has been reached to acquisitions projected in the unit of ?Granular Structure of Matter? in 6th grade which is dedicadet to ?Matter and Alters? located on the programme on ?Science and Technology? with the learning activities, that is carried out in primary schools of hub counties of Konya. In this work ?mixed research mode? has been carried out. In quantitive format of this work, achievement tests have been prepared which evaluates the acqusitions of granular structure of matter located on 6th grade science and technology lesson. These achievement tests are carried out with 6347 students studying in 6th grade of both state and private schools in Selçuklu, Karatay and Meram that are hub counties of Konya. After the calculations the rate of students? answering the questions right was %51,8. In qualitative format some meeting has been organised with science and technology teachers, 6th grade students and academics in order to research the reasons of this failure. As a consequence these items have been established;?Acquisitions of unity are numerically over?It is necessary that some acqusitions are so abstract for the students? scientific level, so they must be removed totally or be transferred to a top of class?Activities can not be totally carried out by teachers thus, the students can not perform what they learned to daily life?Universities need to increase the quality of teachers' education?The lack of the labaratory and equipments of the schools?There is much wrong information on course books and they should be enriched asconnected with daily life?The students have some difficulties to understand what they read because of their habit of reading. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 6. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programı maddenin tanecikli yapısı ünitesindeki kazanımların ulaşılabilirliğinin değerlendirilmesi: Konya il merkezi örneği | |
dc.title.alternative | The evaluation of acquisitions? accessibility of the unit of the structure of matter in 6th grade science and technology curriculum: The example of Konya city center | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Matter | |
dc.subject.ytm | Item properties | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 436865 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321233 | |
dc.description.pages | 175 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |