Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Mustafa
dc.contributor.authorSulu Çavumirza, Elmas
dc.date.accessioned2020-12-10T12:59:20Z
dc.date.available2020-12-10T12:59:20Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297665
dc.description.abstractAraştırmada, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sahip oldukları bazı değişkenler ve algıladıkları okul iklimi, 2011 SBS puanları, korelasyon türü ilişkisel tarama modeline ile değerlendirilmiştir.Araştırmanın evrenini Sakarya ili Adapazarı ve Kaynarca ilçelerinde öğrenim gören ilköğretim 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. 2011'de SBS'ye giren 14.835 öğrenciden eğitim aldıkları okulların il- ilçe- köy gruplaması yapılarak tabakalı örnekleme modeli ile okullar seçilmiştir. 1.745 öğrenciye ulaşılmış ve ?Okul İklimi Ölçeği? (Çalık ve Kurt, 2010) uygulanmıştır. Uygulanan ölçeklerden 1.716'sı değerlendirilmeye alınmıştır. 29 ölçek çeşitli sebeplerle değerlendirilmeye alınmamıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 14.0'da Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, T testi, Anova, Tukey HSD Testi kullanılmıştır.Bulgular; kız öğrencilerin 7. sınıf SBS puan ortalamaları erkek öğrencilerin 7. sınıf SBS puan ortalamalarından daha yüksektir. Öğrencilerin anne ve babalarının eğitim durumunun artması ile öğrencinin sınavda aldığı puanda artmaktadır. İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin dershaneye- etüt merkezine gidip gitmemeleri analiz edildiğinde ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin dershaneye- etüt merkezine gidip gitmemelerinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Ayrıca ilde yaşayanlar ilçede ve köyde yaşayanlara göre daha başarılı olmuşlardır. İlçede yaşayanlar ise köyde yaşayanlara göre daha başarılı oldukları saptanmıştır.Okul İklimi Ölçeği boyutları ve alt boyutları analiz edildiğinde öğrencilerin algıladıkları okul iklimine göre öğrencilerin 7. sınıfta aldıkları SBS puanları arasında ilişki pozitif yöndedir. Öğrencilerin algıladıkları okul ikliminde öğretmen davranışlarının destekleyici olmaları öğrencilerin 7. sınıfta aldıkları SBS puanları arasında ilişki anlamlıdır. Buna göre öğretmenlerin öğrenciyi ve başarıyı destekleyici öğretmen davranışları öğrencilerin SBS puanlarında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin başarı odaklı olmaları ile öğrencilerin 7. sınıfta aldıkları SBS puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.Öğrencilerin algıladıkları okul ikliminde Güvenli öğrenme ortamı ve olumlu akran etkileşiminin olmasına göre öğrencilerin 7. sınıfta aldıkları SBS puanları arasında ilişki pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractIn this study what eight year elementary students acquire and varieties they have as far as their learning environment is concerned and finally their elementary school achievement test results are assesed in 2011. In this research relational correlation model used.The study is carried out in Sakarya involving elementary school eight form students. A total of 14835 students who sit on their final year achievement tests are classified according to towns, counties and villages, their shools being selected by exemplifications. It used to ?Okul İklimi Ölçeği? (Çalık and Kurt, 2010).Some 1745 students were involved in the study, but actually 1716 of them were evaluated with the criteria applied. The SPSS 14, The Arithmetic Average, TheStandart Deviation, The T Test, and the Tukey HSD test are applied.The findings are as follows: This indicates that the sex difference matters in secondary school achievement tests. As a result the study finds there is a significant difference among the groups involved. The more educated is the mother?s and the father?s the higher is the test score. According to the Tukey test results, students living in towns are better than those living in counties or countrysise.Measurements and sub-mesurements are also analysed. The relation between the scool environment and student exam results tend to be moving in a positive scale. Suplementary teaching has a high impact on test scores as well,so there is a significant correlation between teacher motivation test scores. No significant link is found between student focus on success and achievement tests.The study finds that there is a slight but significantly positive correlation between the secure learning environment and the scores.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sahip oldukları bazı değişkenler ve algıladıkları okul iklimi bakımından Seviye Belirleme Sınavında aldıkları puanların değerlendirilmesi
dc.title.alternativePrimary 8 students perceive their school climate in terms of some variables and evaluation of the placement exam scores
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmSchool climate
dc.subject.ytmPrivate courses
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmLevel Determination Exam
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid437598
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311795
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess