Üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerine yönelik algılarının ve kullanım nedenlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Şahin, İsmail | |
dc.contributor.author | İşçioğlu, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:59:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:59:16Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297651 | |
dc.description.abstract | Küresel anlamda birbirine bağlı milyonlarca bilgisayarın karşılıklı veri alışverişine olanak verdiği sosyal paylaşım ağları günümüzde giderek popüler hale gelmektedir. Bireyler gündelik yaşamlarının büyük bir çoğunluğunu yeni sanal ortamlarda geçirmektedir. Sanal ile gerçek arasındaki farkların azaldığı, günlük yaşantıların yerini sanal yaşamlara bıraktığı günümüz dünyasında, yeni bir iletişim kanalı olan sosyal medya insanlara, düşüncelerini paylaşacakları olanakları sağlayarak, paylaşım ve tartışmanın esas olduğu bir iletişim ve sosyalleşme imkânı sunmaktadır. Sosyal iletişim ağları, kullanıcılara kendilerini yeniden tanımladıkları ve çeşitli sosyal ilişkilere katıldıkları bir kimlik alanı olarak yapılanmaktadır. Özellikle de üniversite öğrencileri tarafından çok değişik amaçla ve yaygın bir biçimde kullanılan sanal ortam, üniversite öğrencilerinin yaşamlarındaki psikolojik ve çevresel faktörlerden kaçınma, diğer taraftan, karşı cinsten yaşıtları ile yakın ilişkiler kurma eğilimleri onlar için sosyal medya kullanımını cazip kılmaktadır. Bu çalışma kapsamında, yoğun rağbet görmesiyle sosyal paylaşım ağlarına yeni bir biçim kazandıran Facebook sosyal paylaşım sitesinin üniversite öğrencileri tarafından kullanımı incelenerek betimsel bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin Facebook algılarını incelemektir. Bu kapsamda, Facebook algıları arasındaki ilişkiler ve Facebook algılarının çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Üniversite öğrencileri ile yapılan bu araştırmada Sinop Üniversitesi öğrencilerinden 180 kişiye anket formu uygulanmıştır. Çalışmaya yön vermesi ve faydalı olması amacıyla Facebook'u aktif kullanan öğrenciler arasından seçim yapılmıştır. Üniversite gençlerinin, Facebook'a yönelik algıları bazı değişkenlere (cinsiyete, internete bağlandıkları yere, Facebook sosyal paylaşım sitesine üye olma nedenine, yaşadıkları yere, interneti kullanım amaçlarına, yaş aralığına, internete duydukları güvene, Facebook'a üyelik süresine, Facebook'tan haberdar olma durumuna ve aylık gelir durumuna) göre incelenmiş ve anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öncelikle genel frekans dağılımları dikkate alınarak değerlendirilmiştir. İki farklı grubun ortalamalarını karşılaştırmak için t-testi kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerinin internete duydukları güven, interneti kullanım amaçları, Facebook sosyal paylaşım sitesine üye olma nedenlerinin farklılık gösterip göstermediğini test etmek için tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Aradaki farkın rastlantısal mı, yoksa istatistiksel olarak anlamlı mı olduğuna karar verilmiştir. Bu farklılıklar bulgular bölümünde tablolar oluşturularak yer verilmiştir. | |
dc.description.abstract | Social-sharing networks which allow to data exchange between millions of computers gradually become popular nowadays. Individuals are living in the new virtual environment. The social media which is a new communication way offers a communication and possibility of socializing by providing facilities that people share their ideas. The social networks are constructed as an identification that the users define again themselves and participate to various social relations. According to university students, the social environment that is used commonly by university students is desirabled to escape from psychological and environmental factors. In this research, a descriptive study is achieved by investigating the Facebook that is a new style of social networks. The goal of this study investigates the Facebook sense of university students. Because of this aim, relation between the Facebook perceptions and whether the Facebook perceptions change according to various variables are searched. In this study, a survey is cunducted to 180 students who are from the Sinop University. They are chosen between active Facebook users to get a good result. The Facebook perceptions of university students are examined as a basing on some variables which are gender, place where is accessed to internet, reason to join Facebook and so on. First of all, the general frequency is considered. The t-test is used to compare avarages of the two groups. The one- way analysis of variance is used to test whether university students trust for internet, their reasons to use internet, their reasons to be a member of the Facebook are the same or not. Whether the diffrences coming from this analysis are accidential or statistically meaningful is decided. These differences are showed as a tablo in the finding section. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerine yönelik algılarının ve kullanım nedenlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of university students perception about social network sites | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | ||
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Virtual environments | |
dc.subject.ytm | Virtual networks | |
dc.subject.ytm | Social networks | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.identifier.yokid | 442964 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321221 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı |