İlköğretim 4.ve 5. sınıf öğrencilerinde Allah, Melek, Cennet ve Cehennem kavramlarını anlama düzeyi(Ahmetli Gazi İlköğretim Okulu örneği)
dc.contributor.advisor | Baybal, Mustafa Sami | |
dc.contributor.author | Kahraman, Fazilet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:59:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:59:14Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297645 | |
dc.description.abstract | İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinde Allah, melek, cennet ve cehennem kavramlarını anlama düzeyi araştırmamızın konusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmayla somut işlem döneminde olan öğrencilerin soyut kavramları nasıl tasavvur ettiklerini ortaya koymak amaçlanmıştır.Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Kavramsal çerçeve başlığıyla konuyla alakalı kavramların tahlilini yaptık. Birinci bölümün devamında zihinsel gelişim ve somut işlem dönemi özellikleri içine alan gelişim dönemleri hakkında bilgi verdik. İkinci bölümde araştırmanın metodolojisi adı altında konunun amacı, modeli, yöntemi, sınırlılıkları, araştırmaya katılanların nitelikleri, verilerin toplanması ve analizleri hakkında bilgi verdik. Bulgular ve yorumları içeren üçüncü bölümde öğrencilere sorduğumuz sorular ve cevaplar yer almaktadır. | |
dc.description.abstract | Primary 4 and 5 grade students Allah, angels, heaven and hell, the subject of our research is the level of understanding the concepts. The concrete operational stage of this study is to determine that the students imagine how abstract concepts.The research consists of three chapters. Analysis of relevant concepts have made the title of the first chapter of the conceptual framework. The first chapter is the continuation of the period of mental development and characteristics of the concrete into the process we have information about the developmental stages. The aim of the second part of the subject in the name of research methodology, model, method, limitations, qualifications of those surveyed, data collection and analysis, we have information about. A third section reviews the findings and ask the students questions and answers are included. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 4.ve 5. sınıf öğrencilerinde Allah, Melek, Cennet ve Cehennem kavramlarını anlama düzeyi(Ahmetli Gazi İlköğretim Okulu örneği) | |
dc.title.alternative | Primary 4 and 5 grade students Allah, Angels, Heaven and Hell the level of understanding the concepts (Ahmetli Gazi Primary School case) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Moral knowledge | |
dc.subject.ytm | God | |
dc.subject.ytm | Angel | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Heaven | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.identifier.yokid | 441914 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321231 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |