5E öğrenme modeli ile desteklenmiş webquest ortamlarının öğrencilerin başarı ve memnuniyetlerine etkisi
dc.contributor.advisor | Baturay, Meltem Huri | |
dc.contributor.author | Şahin, Şemsettin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:59:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:59:09Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297629 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın temel amacı, 5E öğrenme modeli ile desteklenmiş Webquest ortamlarının öğrencilerin başarı, memnuniyet ve öğrenme düzeylerine etkisi belirlemektir. Araştırma, 2010- 2011 öğretim yılı bahar döneminde Karaman da bir ortaöğretim kurumunda öğrenimine devam eden 104 10.sınıf öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilerden 52 tanesi deney grubuna, 52 tanesi ise kontrol grubuna rastgele atanmıştır. Bu araştırmada deneysel yöntem kullanılmıştır. Deneysel çalışmanın yapıldığı bu çalışmada kontrol gruplu öntest-sontest modeli kullanılarak öğrenci başarısı belirlenmiştir.Araştırmada veriler üç ölçek ve bir form yardımı ile toplanmıştır. Bunlardan birincisi, 5E öğrenme modeli ile desteklenmiş Webquest ortamlarının öğrencilerin başarı düzeylerini belirlemeyi amaçlayan ?Bilgisayar ağları ve güvenlik? konusu başarı testi?dir. İkincisi öğrencilerin 5E öğrenme modeli ile desteklenmiş webquest ortamına ilişkin görüşlerini almak için Burchum ve diğerleri (2007) tarafından geliştirilen anketin Webquest ortamının memnuniyet kısmını ölçen bölümü alınmış ve tercüme edilerek çalışmaya uyarlanan ?Webquest Memnuniyet Ölçeği?dir.Üçüncüsü 5E öğrenme modeli ile desteklenmiş Webquest ortamında ders anlatımı sırasında 5E öğrenme modeli ile desteklenmiş Webquest ortamını öğrencilerin nasıl kullandığı tespit edilmesi için ?Dereceli Puanlama Anahtarı (Rubric)? tir. ?Kişisel Bilgi Formu? ise 5E öğrenme modeli ile desteklenmiş Webquest ortamının öğrencilerin memnuniyetine etkisi ve öğrencinin geliştirilen bu ortamı kullanım sırasındaki performansı belirlenirken, öğrencileri karşılaştırmak için kullanılmıştır. Verilerin analizinde genel değerlendirme yapmak için tanımlayıcı istatistiklerden toplam, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma kullanılmıştır. Deney kontrol gruplarındaki farklılığı ortaya çıkarmak için eşleştirilmiş t- testi kullanılmıştır. Bunun yanında deney grubuna uygulanan webquest memnuniyet ölçeği ve dereceli puanlama anahtarı (rubric) te yer alan değişkenler arası karşılaştırma yapmak için bağımsız t-testi ve tek yönlü varyans(Anova) analizi kullanılmıştır. Araştırmada yapılan bütün analizler SPSS 15.0 (Statistical Package for Social Sciences) paket programı ile değerlendirilmiştirAraştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda, 5E öğrenme modeli ile desteklenmiş Webquest ortamının öğrencilerin öğrenmelerinde yardımcı olduğu ve öğrenmelerini arttırdığı, bu ortamda ders anlatımı gerçekleştirilen öğrencilerin ders anlatımından memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca 5E öğrenme modeli ile desteklenmiş Webquest ortamında ders anlatımı gerçekleştirilen öğrencilerin bu ortamı etkin kullanımına ilişkin performansının yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The fundamental purpose of this research is to determine effects of WEBQUEST that was supported with 5E learning model on students? achievement, satisfaction and learning. The study was applied with 104 students who are grade 10 in Karaman in 2010-2011 spring term. 52 of these 104 students for experimental group and the others for control group were randomly chosen. In this research, the experimental method was used. First of all, achievement of student was determined by using a pre test-last test model.The data was collected with 3 measures and a form in the study. First of them was supported with 5E learning model. ?Computer networks and security? which has a target to determine level of students? success is achievement test. Second is ?Webquest satisfying measurement that is the questionnaire was expanded by Burchum et al (2007). Third one is ?Graduated rating key (Rubric)? to determine how was used Webquest by students. The individual information form was used to compare students. In analysis of the data, sum, frequency, arithmetic average and standard deviation were used for general assessment. The matching t-test was used to expose differences in the experimental control groups. On the other hand, the independent t-test and unidirectional variance (Anova) analysis was used to compare the variables that are at Webquest satisfaction measurement and graduated rating key (rubric). All analyses in the research was evaluated by SPSS 15.0 (Statistical Package for Social Sciences) program.As a result of the study, effects of Webquest which was supported by 5E learning model on learning were found. Also, students who participate to lectures with Webquest use effectively it was found. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 5E öğrenme modeli ile desteklenmiş webquest ortamlarının öğrencilerin başarı ve memnuniyetlerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of webquest that was supported by 5E learning model on students' success and satisfaction | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Webquest | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student satisfaction | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Instructional technologies | |
dc.subject.ytm | Instructional models | |
dc.subject.ytm | 5E Model | |
dc.identifier.yokid | 438266 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 311808 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |