İlköğretim okullarında görsel sanatlar dersinin güzel sanatlar ve spor liselerine öğrenci hazırlama potansiyeli
dc.contributor.advisor | Büyükçanga, Mehmet | |
dc.contributor.author | Aksoy, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:59:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:59:02Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297605 | |
dc.description.abstract | Bir ilköğretim öğrencisi, Görsel Sanatlar Dersinde, Güzel Sanatlar Lisesi'ne girecek yeterli bilgiyi edinememekte, edindiği kısıtlı bilgi de bu sınavlara giriş için çok yüzeysel kalmaktadır. Edindiği bu bilgilerle Güzel Sanatlar Lisesine giremeyeceğini anlayan öğrenci soluğu özel hazırlık kurslarında almaktadır. Harcadığı zaman ve para neticesinde, büyük bir ihtimalle Güzel Sanatlar Lisesi'ne yerleşiyor ama şunu da sormadan edemiyor: Görsel Sanatlar Dersi bana ne verdi?Bu çalışma bu sorunun cevabını bulabilmek adına yapılmış bir çalışmadır. Kanun ve yönetmeliklerden de eğitim bilimcilerin ortak görüşlerinden de okulun (eğitimin) görevinin birçok amacının yanında en önemli amacının öğrenciyi bir üst eğitim kurumuna yöneltmek olduğunu anlıyoruz. Bu yöneltme salt sözel bir yöneltme değil bilgiyle donatarak yöneltmedir de aynı zamanda. Bu yöneltmeyi yöneltilecek alana içerik ve program olarak en yakın ders yapmalıdır. Güzel Sanatlar Lisesine öğrenci yöneltecek ders de Görsel Sanatlar Dersidir. İşte, öğrencinin Güzel Sanatlar lisesine giriş süreci içerisinde Görsel Sanatlar dersinde, bu dersle bağlantılı ders dışı resim egzersiz çalışmalarında ve özel hazırlık kurslarında edindikleri bilgileri, bu bilgilerin seviyelerini ve Güzel Sanatlar Lisesine Giriş Sınavı'nda bu bilgilerin kendilerine ne kadar faydası olduğuna yönelik Konya Çimento Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi'nde Resim Bölümü öğrencilerine yönelik anket çalışması yapılmıştır. Yapılan bu ankete resim bölümü 9, 10,11 ve 12. sınıflarda öğrenimine devam etmekte olan 114 öğrenciden 104'ü katılmıştır. Yapılan anket sonucunda özel hazırlık kurslarının hem Görsel Sanatlar dersinden hem de ders dışı egzersiz çalışmalarından çok daha faydalı olduğu görülmüştür. Anket sonuçlarına dayanarak Görsel Sanatlar ders saatinin fazla olması gerektiği, mekân sorununun bir an önce çözülmesi gerektiği ve bu çalışmanın ilköğretimde görev yapan Görsel Sanatlar öğretmenlerini ve Güzel Sanatlar lisesindeki resim öğretmenlerini de kapsayacak şekilde Türkiye genelinde yapılması gerektiği yönünde önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Any primary school student cannot acquire adequate information during art lessons at primary school to prepare himself/herself for Fine Arts High School because of deficient time and place resources. When students notice that they cannot be enrolled to Fine Arts high School because of inadequate knowladge that schools give them, they apply private preparatory courses. At the end they may be enrolled any Art School but they ask themselves a question: What have I learned during art lessons at primary school so far?The purpose of that study is coming up with an answer those questions. When we look at law and reputations and common opinions of pedagogues we are able to understand that the most important aim of education, besides its plenty of goal, is shepherd students towards upper educational institution. It is not only verbal helding but also guide students that are master a subject. So direction of students should be done by lesson which have to be the closest lesson as a content and programme to educational institution that students will be directed. As a result we can say helding students to Fine Arts High Schools should be the task of Visual Art Lessons in primary schools.On this respect a very comprehensive questionaire is applied in Konya Cement Art and Sports High School with art department students to see what students have acquired during art lessons at primary schools, preperation process of Art High Schools, practical exercises at school except lessons, private preparatory courses and also to see the level of their acquirements and how much they benefit from education they have taken by that time. There were 114 students as 9th, 10th, 11th and 12th grades at art department and 104 of them took places in questionaire. Result of questionaire revealed that private courses are more beneficial than art lessons and practical exercises done in school except curricular. Based on results it is suggested that time of art lessons in primary school should be increased, place problems should be solved and changes have to be applied by covering primary school art teachers and art high School teachers throughout Turkey. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında görsel sanatlar dersinin güzel sanatlar ve spor liselerine öğrenci hazırlama potansiyeli | |
dc.title.alternative | Vi̇sual arts i̇n elementary schools hi̇gh schools student preparati̇on course potenti̇al of fi̇ne arts and sports | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 426716 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 449712 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı |