Sosyal bilgiler dersinde yerel ve sözlü tarih etkinliklerinin programlanması
dc.contributor.advisor | Karauğuz, Güngör | |
dc.contributor.author | Özer, Emrullah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:59:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:59:01Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297603 | |
dc.description.abstract | İlköğretim Sosyal Bilgiler dersinde öğrenmenin somuttan soyuta, yakından uzağa, bilinenden bilinmeyene, basitten karmaşığa olması gerektiği ilkesi, öğrencilerin tarihe götürülmesi değil de, tarihin öğrencilere getirilmesi önerisini karşımıza çıkartmaktadır.Bu noktada öğrencilerin kendilerinden uzak zamanlarda ve mekânlarda yaşayan insanların başlarından geçen ve kendileri için hiçbir şey ifade etmeyen olaylar şeklindeki tarih algılarını silerek, kendilerini tarihin içinde hissetmelerini, tarihi kendileri gibi sıradan insanların yaşantıları olarak algılamalarını sağlamak gerekmektedir. Bunu sağlamanın yolu olarak yerel ve sözlü tarih ön plana çıkmaktadır.Sosyal Bilgiler dersinde yapılacak sınıf-içi ve sınıf-dışı etkinliklerin programlanması amacıyla yapılan bu çalışmanın, birinci bölümünde araştırmanın konusuna, amacına, önemine ve araştırmanın yöntemine ver verilmiştir. İkinci bölümünde yerel ve sözlü tarih kavramsal boyutlarıyla ele alınarak Dünyada ve Türkiye'de ki tarihi sürecine değinilmiştir. III. Bölümünde Sosyal Bilgiler dersi programı incelenmiş, yerel ve sözlü tarihin Sosyal Bilgiler öğretimindeki yeri ve önemi ele alınmıştır. IV. Bölümde ise Sosyal Bilgiler dersi (4?7. sınıf) yerel ve sözlü tarih etkinlikleri derlenerek programlanması yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yerel Tarih, Sözlü Tarih, Etkinlik Programlama | |
dc.description.abstract | At primary school,social studies learning should be from concrete to abstract,from near to far, from known to unknown, from easy to complicate, which students aren?t gone to history, history are come to students.At this point social studies erases student of perception about history is people lived long time ago far away from them and history doesn?t point out anything for students at this connection students supposed that they feel in the history and like themselves ordinary people of life are history. To provide this students are brought together local and oral history.While social studies is being studied about local and oral history, this study which is maden on the purpose of making activities in and out of class.First section survey of topic, aim and significint are mentioned.Second section,local and oral history with conceptional format are mentioned morever this section local and oral history are mentioned about importance of Turkey and World. Third section social studies of program is mentioned basic approch and construction, local and oral history is mentioned importance and point teaching social studies. Fourth section, social studies local and oral history of subject connected with activities are programed.Key Words: Local History, Oral History, Aktivity Programming | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler dersinde yerel ve sözlü tarih etkinliklerinin programlanması | |
dc.title.alternative | Scheduling local and oral history activities in social studies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | Oral history | |
dc.subject.ytm | History | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.identifier.yokid | 426752 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321230 | |
dc.description.pages | 198 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |