dc.contributor.advisor | Ardahan, Halil | |
dc.contributor.author | Evirgen, Rukiye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:58:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:58:47Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297575 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında; ilköğretim altıncı sınıf matematik müfredatında yer alan kazanımların öğrenci ve öğretmenlere göre zorluk dereceleri araştırılmıştır. Bu çalışma bir tarama çalışması olarak tasarlanmış,400 öğrenci ve 25 öğretmen çalışmada yer almıştır. Araştırmada; altıncı sınıf müfredatında yer alan kazanımlar vardır. Öğrenciler ile öğretmenlere göre zorluk derecelerinin puanlandığı 36 sorudan oluşan 5'li likert tipi ölçek geliştirilmiştir. Ölçeğin 5 faktörlü olduğu belirlenmiştir. Ölçek, 3 uzmanın görüşü doğrultusunda yeniden gözden geçirilmiş ve çalışmayan bazı maddeler ölçekten çıkarılmıştır. Çalışmada öğretmenlere ve öğrencilere aynı ölçek uygulanmıştır. Ölçeğin Cronbach-Alpha geçerlik katsayısı 0,961 olarak belirlenmiştir. Bununla birlikte bu çalışmada, öğretmenler ve öğrenciler ile yarı yapılandırılmış mülakat yapılmış ve hangi konuların öğrencilere zor geldiği cevaplanmaya çalışılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS kullanılmıştır. Veri analizi sonuçlarına dayanarak hem öğretmenlere hem de öğrencilere göre ilköğretim altıncı sınıf matematik ders programında yer alan kazanımların zorluk dereceleri ve zorluk sebepleri belirlenmiştir.Veri analizi sonuçlarına göre, ölçek puanlarının cinsiyet göre değişmediği bulundu. Ayrıca, aşağıdaki faktörlerde, devlet okuluna devam eden öğrencilerin özel okul öğrencilerinden daha yüksek puanlara sahip olduğu ortaya konuldu.1)Kazanımlara bağlı matematik işlem gerektiren becerilerde,2)Matematik problem kurmada,3)Cebirsel ifadeleri matematik dili ile ifade etmede,4)Düzlemsel alanları hesaplama becerilerinde.Bir ara sonuç olarak, devlet okuluna devam eden öğrenciler, özel okul öğrencilerine göre bu kazanımları daha kolay buldular.Aile geliri değişkenine göre, yüksek gelirli ailelerin öğrencileri, özel okul öğrencilerine göre aşağıdaki kazanımları daha zor buldular.1)Kazanımlara bağlı matematik işlem gerektiren becerilerde,2)Matematik problem kurmada,3)Cebirsel ifadeleri matematik dili ile ifade etmede,4)Düzlemsel alanları hesaplama becerilerinde,5)Geometrik şekillerin yüzey alanlarını hesaplama becerilerinde.Bu sonuçlar, yüksek gelirli ailelerin çocuklarına özel öğretmenler tarafından verilen özel kurslarla açıklanabilir.Anahtar Kelimeler: matematik öğretimi, altıncı sınıf matematik programı, matematikte kazanımlar ve onların zorluk dereceleri | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to research the difficulty levels of the sixth curriculum attainments in respect to student?s and teachers view,this study is designed as a survey study. 400 students and 25 teachers enrolled in. In this study , the topics and the units of the 6th grade curriculum are included. 5 likert- type scale consisting of 36 questions, the difficulty levels of which are evaluated, according to the teachers and students was developed. It was determined that the scale has 5 factors. This scale was re-evaluated through the opinions of three experts and the non working factors were removed. During the study, the same scale was applied both to the teachers and the students. The reliability coefficienct Cronbach?s Alpha of the scale was determined as 0.961. In addition, in this study, semi-structured interviews with the teachers and the students were performed, the answer to which topics are difficult for the students was tried to be found out. SPSS was used to analyze the data. According to the results of data analysis, the difficulty levels of the units of the sixth grade mathematics programme and the reasons were determined in respect to students? and teachers? point of views.According to the results of the data analyze, it has been found out that the scores of the scale were unchanged by gender.In addition, it was found that the students attending to the public schools have higher scores than private schools? students on the following factors or items;1)Problem solving skills related to the attainments involved mathematical operations,2)Mathematical problem posing,3)Explaining the algebraic expression in mathematical language,4)Attainments related to skills in calculation of the planar areas.As an intermedate result, the students attaining the public schools found the attainments easier than the private schools? students.Based on a family income variable, higher income families? students found the following attainments more difficult than the normal income families;1)In skills related to the attainments requiring mathematical operations.2)Mathematical problem posing,3)Explaining the algebraic expression in mathematical language,4)Attainments related to skills in calculation of the planar areas,5)Skills on calculating the surface area of the geometric shapes.This results can be explained by the private courses given by tutors to the high income families? students.Keywords: Mathematics education, sixth grade mathematics programme, acquisitions in mathematics and their diffuculty levels | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim altıncı sınıf matematik müfredatındaki kazanımların öğrenci ve öğretmenlere göre zorluk derecelerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of the difficulty levels of the attainments at the sixth grade mathematics curriculum in respect to teachers and students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 458220 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 328691 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı | |