Show simple item record

dc.contributor.advisorDilmaç, Bülent
dc.contributor.authorErgün, Sinem
dc.date.accessioned2020-12-10T12:58:46Z
dc.date.available2020-12-10T12:58:46Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297573
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ergenlere verilen değerler eğitiminin öz düzenleme stratejileri üzerindeki etkisinin olup olmadığının sınanmasıdır. Ergenler üzerinde uygulanan değerler eğitiminin onların öz düzenleme stratejilerini artırmış olup olmadığını incelemektir.Araştırma 2011?2012 akademik yılında Konya ili Çumra Ticaret Meslek Lisesinde yer alan 11.sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Öğrencilerden 6 kız 5 erkek toplam 11 öğrenci deney grubunu, 6 kız 5 erkek toplam 11 öğrenci de kontrol grubu oluşturmuştur. Uygulama Mart 2012 - Haziran 2012 tarihleri arasını kapsamaktadır.Eğitim programı hazırlandıktan sonra çalışma yapılacak olan öğrenci grubu seçilmiştir. Gruplar random atamayla belirlenmiştir. Uygulamanın başında deney ve kontrol grubuna ön testler uygulandıktan sonra deney grubuna ders dışında haftada 2 saat olarak 20 oturumdan oluşan değerler eğitim programı etkinlikleri uygulanmıştır. Etkinlikleri araştırmacı hazırlanmıştır. Kontrol grubuna ise herhangi bir eğitim verilmemiştir. Araştırmaya ilişkin bulguları aşağıdaki gibidir:vi1. Ergenlere verilen değer eğitimi öğrencileri öz düzenlemesini artırmıştır.2. Ergenlere verilen değer eğitimi öğrencilerin bilişsel strateji kullanımını artırmıştır.3. Ergenlere verilen değer eğitimi öğrencilerin öz yeterliliğini artırmıştır.4. Ergenlere verilen değer eğitimi öğrencilerin içsel değerini artırmıştır.5. Ergenlere verilen değer eğitimi öğrencilerin sınav kaygısını azaltmıştır.Ergenlere verilen değer eğitiminden elde edilen bulgular ışığında; ergenlere verilen değer eğitiminin, onların öz düzenleme stratejilerinin gelişimine olumlu etkileri olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Değerler, Değerler Eğitimi, Öz Düzenleme, Öz Düzenleme Stratejileri.
dc.description.abstractThe aim of this study is to test the effect of values education which is given adolescents on their self regulation strategies. It aims whether values education which is given adolescents has effected their self regulation strategies or not.The research was conducted on the third grade students in Çumra trade vocational high school in Konya in 2011-2012 education year. There were 11 students, 6 females and 5 males in experimental group, There were 11 students, 6 females and 5 males in the control group. The process of the research covers in March - June 2012.After education programme has been prepared, the group of the students which will be worked with have been choosen. Groups have been specified with random choose. In the beginning of the research, after pre-test had been conducted on experimental and control groups, values education activities which consist 20 sessions were conducted on experimental group. These 20 sessionsviiiwere conducted twice a week out of the lessons. Activities were conducted by the researcher and any education was given control group. Findings are bellow.1. Values education which was given adolescents has raised self-regulation of students.2. Values education which was given adolescents has raised the utilization of cognitive strategy of students.3. Values education which was given adolescents has raised self efficacy of students.4. Values education which was given adolescents has raised intrinsic value of students.5. Values education which was given adolescents has reduced test anxiety of students.In the light of the findings obtained from the values education which was given adolescents, it was concluded that the values education was effective in the development of the self regulation strategies.Keywords: Values, Values Education, Self Regulation, Self Regulation Strategiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleErgenlere verilen değerler eğitiminin öz düzenleme stratejileri üzerindeki etkisinin sınanması
dc.title.alternativeExamination the effect of values education which is given adolescents on self regulation strategies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSelf-regulation
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid458709
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328694
dc.description.pages186
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess