Siber mağdur olmanın insanı değerler ve sosyodemografik değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Dilmaç, Bülent | |
dc.contributor.author | Büyükyildrim, İshak | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:58:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:58:45Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297567 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, siber mağdur olmanın insanı değerler ve sosyodemografik değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma genel tarama modelinin bir alt türü olan ilişkisel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma evreni 2011?2012 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Pendik İlçesinde bulunan Ortaöğretim okullarındaki farklı sınıflarında öğrenim görmekte olan öğrencilerden tesadüfî yöntemle seçilen 454?ü erkek, 584?ü kız olmak üzere toplam 1038 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada araştırmaya katılan öğrencilerin bazı kişisel bilgileri için ?Kişisel Bilgi Formu?, öğrencilerin sahip oldukları değerleri belirlemek amacıyla ?İnsani Değerler Ölçeği? (İDÖ) (Dilmaç, 2007) ve Siber mağdur olup olmadıklarını belirlemek için de ?Siber Mağdurluk Ölçeği)? (Arıcak, Tanrıkulu, Kınay2012), kullanılmıştır. Verilerin analizinde Korelâsyon ve Regresyon Analizi Tekniği kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi SPSS 18. 00 paket programında yapılmıştır. İnsani değerler ile siber kurbanlık puanlarına göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Analiz sonuçları, siber kurbanlık ile sorumluluk, dostluk, barışçı olma, saygı, hoşgörü ve dürüstlük insani değerleri arasında negatif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin var olduğunu göstermektedir. Siber kurbanlık puanlarının anne eğitim durumu değişkenine göre anlamlı bir farklılaşma görülmektedir. Annenin Eğitim düzeyi artıkça çocuklarının siber kurban olma oranı da artmaktadır. Siber kurbanlık puanlarının baba eğitim durumu değişkenine göre anlamlı bir farklılık görülmektedir. Siber kurbanlık puanlarının siber zorbalığa maruz kalma durumu değişkenine göre anlamlı bir farklılaşma görülmektedir. İnsani değerler puanlarında cinsiyete göre bazı insani değerler açısından (sorumluluk, dostluk, barışçı olma, saygı, dürüstlük) anlamlı farklılaşma görülürken bazı insanı değerler açısından (Höşgörü) anlamlı farklılaşma olmamıştır. Kızlar erkeklere oranla daha sorumluluk, dostluk, barışçı olma, saygı, dürüstlük oldukları saptanmıştır. İnsani değerler puanlarının anne eğitim durumu değişkenine göre sorumluluk ve dostluk insani değerleri anlamlı bir farklılaşma gösterirken; barışçı olma, saygı, dürüstlük ve hoşgörü insani değerlerinin ise anne eğitim durumu değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Sorumluluk insani değer puanlarının anne eğitim durumu değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Dostluk insani değer puanlarının anne eğitim durumu değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Barışçı olma insani değer puanlarının siber zorbalığı kaç defa yapma durumu değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. | |
dc.description.abstract | This research was carried out to study being victim of cyber in terms of human values and sociodemographic variables. The research was conducted in accordance with relational screening model which is a subtype of general screening model. Target population of the study consisted of randomly selected 1038 students , 454 of whom are male and 584 of whom are female studying in different classes in Secondary schools of Pendik, Istanbul in 2011-2012 Academic year. The data were collected using | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Siber mağdur olmanın insanı değerler ve sosyodemografik değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Study of being a victim of cyber in terms of human values and socio demographic variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10017226 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 348762 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |