Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, İsmail
dc.contributor.authorDemirer, Veysel
dc.date.accessioned2020-12-10T12:58:43Z
dc.date.available2020-12-10T12:58:43Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297561
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, Türkiye'de dijital öyküleme çalışmaları kapsamında yeni bir uygulama olarak web tabanlı dijital öyküleme (e-öyküleme) sisteminin kullanılması ve ilköğretimde etkilerinin ortaya konulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda ilköğretim 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersi kapsamında gerçekleştirilen bilgisayar tabanlı ve web tabanlı dijital öyküleme çalışmalarının öğrencilerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına, motivasyonlarına ve öğrenme stratejileri kullanımlarına etkisi incelenmiştir. Ayrıca araştırma kapsamında ders öğretmeninin ve deney gruplarında yer alan öğrencilerin dijital öyküleme yaklaşımı ve uygulama hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Araştırmada karma yöntem kullanılarak, hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Deneysel uygulamanın öğrenme ürünleri üzerindeki etkilerini saptamak için nicel araştırma yöntemlerinden ?ön-test/son-test kontrol gruplu deneysel desen? kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Konya il merkezinde eğitim veren özel bir ilköğretim okulunun 6. sınıfında öğrenim gören 90 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma 2011-2012 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada rastgele seçilen iki deney, bir kontrol grubu olmak üzere üç grup bulunmaktadır. Birinci deney grubunda web tabanlı dijital öyküleme sistemi üzerinde gerçekleştirilen dijital öyküleme çalışmalarının etkileri incelenirken, ikinci deney grubunda ise bilgisayarda paket programlarla gerçekleştirilen dijital öyküleme çalışmalarının etkileri incelenmiştir. Kontrol grubunda ise sadece Sosyal Bilgiler ders programına uygun olarak ders işlenmiştir. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde betimsel istatistikler, tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA) ve çok değişkenli kovaryans analizi (MANCOVA) kullanılmıştır. Nitel veriler üzerinde ise durum çalışması deseni kullanılarak betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre deneysel uygulama sonunda deney gruplarında yer alan öğrencilerinin akademik başarı, derse yönelik tutum, motivasyonel inançlar ve öğrenme stratejileri puanlarının sadece ders programını uygulayan kontrol grubu öğrencilerine göre daha fazla arttığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca, web tabanlı dijital öyküleme çalışmalarının genel olarak akademik başarı, derse yönelik tutum, motivasyonel inançlar ve öğrenme stratejileri puanları üzerinde bilgisayarda paket programlarla gerçekleştirilen dijital öyküleme çalışmalarına göre daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Görüşme sonuçları incelendiğinde ise öğretmen ve öğrenciler genel olarak dijital öyküleme etkinliklerinin ders başarısını, derse yönelik tutum ve motivasyonu arttırdığını ve teknoloji kullanma becerilerini geliştirdiğini belirtmişlerdir. Öğretmen özellikle iletişim, etkileşim, paylaşım ve değerlendirme konusunda sağladığı avantajlar nedeniyle günümüz şartlarında en uygun yaklaşımın web tabanlı dijital öyküleme yaklaşımı olduğunu vurgulamıştır.Anahtar Kelimeler: Dijital öyküleme, e-Öyküleme, Akademik başarı, Derse yönelik tutum, Motivasyonel inançlar, Öğrenme stratejileri.
dc.description.abstractThe main purpose of the study was to use a web-based digital storytelling (e-storytelling) system as a new application in the context of digital storytelling and investigate its effectiveness on primary education. For this purpose, the effect of computer-based and web-based digital storytelling activities on students' academic achievement, attitudes towards the course, motivation and use of learning strategies was investigated in the context of sixth grade Social Studies course in primary education. In addition, in the scope of the study, the teacher's and the students' views about digital storytelling approach and its implementation process were investigated. In this mixed method study, both quantitative and qualitative research methods were used. In the research design, a pre-test/post-test control group model was used to determine the effects of the experimental process on the learning outcomes. The study group included 90 sixth grade students from a private primary school, in Konya. The study was conducted in the scope of sixth grade Social Studies course during the spring semester of 2011-2012 academic year. The study included three groups which were randomly assigned as two experimental groups and one control group. While the effects of digital storytelling activities conducted with a web-based digital storytelling system were examined in the first experimental group, the effects of digital storytelling activities conducted with computer package software were examined in the second experimental group. In the control group, the course was implemented with the curriculum of Social Studies. To analyze the obtained quantitative data, the descriptive statistics, one-way analysis of covariance (ANCOVA), and multivariate analysis of covariance (MANCOVA) were applied. In the qualitative data analysis, descriptive analysis method was used with case study design. According to the results of the study, it is found that the academic achievement, attitudes towards the course, motivational beliefs and learning strategies scores of the students in the experimental groups were higher than the ones in the control group. In addition, it is concluded that the web based digital storytelling activities were more effective than computer-based digital storytelling activities in terms of academic achievement, attitude towards the course, motivational beliefs and learning strategies scores. When the interview results were analyzed, the teacher and students indicated that digital storytelling activities generally increase the academic achievement, attitude towards the course, motivation and develop the technology skills. Especially, the teacher emphasized that the most appropriate approach to today's conditions was the web based digital storytelling due to its advantages of communication, interaction, sharing activities and evaluation. Key Words: Digital storytelling, e-Storytelling, Academic achievement, Attitude towards the course, Motivational beliefs, Learning strategies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretimde e-öyküleme kullanımı ve etkileri
dc.title.alternativeUse of e-storytelling in primary education and its effects
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial constructivist learning environment design
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmWeb based education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmVideo supported teaching
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmConstructivist learning
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.identifier.yokid10000802
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328704
dc.description.pages421
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess