İlkokul 4. sınıf İngilizce dersinde kullanılan görsel ve işitsel uyarıcıların İngilizce okuma ve yazma becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Sünbül, Ali Murat | |
dc.contributor.author | Yildirim, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:58:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:58:40Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297551 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, ilkokul 4. sınıf İngilizce derslerinde kullanılan görsel ve işitsel uyarıcıların İngilizce okuma ve yazma becerilerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 öğretim yılının ikinci döneminde Konya Selçuklu Toki İlkokulu 4. sınıfında okuyan 25 kız, 29 erkek olmak üzere toplam 54 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada yöntem olarak, deneysel yöntemin kontrol gruplu öntest-sontest deseni kullanılmıştır. Araştırmanın başlangıcında her iki gruba da öntest uygulanmıştır. 5 hafta süreyle deney grubunda öğrencilerin aldıkları derslerden sonra görsel ve işitsel uyarıcı destekli ilave öğretim etkinlikleri yapılmıştır. Kontrol grubunda ise görülen derslerin ardından doğrudan bir öğretim etkinliği yerine öğrencilerin almış olduğu dersleri tekrar etmeleri istenmiştir. Bu sürenin sonunda her iki gruba da sontest uygulanmıştır. Görsel ve işitsel uyarıcılar kullanılarak öğretim etkinlikleri yapılan grup ile tekrar yapmaları istenen grubun toplam başarıları karşılaştırıldığında görsel ve işitsel uyarıcılar (bilgisayar, projeksiyon, resim gibi) kullanılarak öğretim etkinlikleri yapılan grup lehine anlamlı fark görülmüştür. Deney ve kontrol grubu arasında sontest dilbilgisi, kelime bilgisi, okuduğunu anlama ve yazma becerileri açısından anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak İngilizce dersinde kullanılan görsel ve işitsel uyarıcıların İngilizce okuma ve yazma becerisini olumlu yönde etkilediği görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is in English class to determine the effects of using visual and auditory stimulant to English reading and writing skills in primary fourth class. The study was performed in Konya Selçuklu Toki Primary School in the second term of 2012?2013 school year. The subjects were chosen from the 4th grade students and composed of 25 girls and 29 boys; totally 54 students participated in the study. An experimental research design with control and treatment groups in a pre-test - post-test format was used in the study. Pre-test was applied to both groups at the beginning of the study. In the experimental group were done extra teaching activities with using visual and auditory stimulants after learned lessons during five weeks. In the control group after learned lessons instead of a direct teaching activity courses the students have been asked to repeat the courses. At the end of this period, the post-test was applied to both groups. Using visual and auditory stimulants and group which requested repeat were compared in terms of the total achievement levels and a statistically significant difference was in favor of group used visual and auditory stimulant. (Computer, projector, picture, cd, etc) Between the experimental and control groups post test grammar, vocabulary, reading comprehension and writing skills were found to be significantly different. In conclusion, visual and auditory stimulants used in the English class were positively affected English reading and writing skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul 4. sınıf İngilizce dersinde kullanılan görsel ve işitsel uyarıcıların İngilizce okuma ve yazma becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | In primary fourth grade the effect of visual and auditory stimulant in English reading and writing skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10007979 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 347497 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |